Conform fnbnews.com, vanzarile de lapte si produse lactate ar urma sa creasca de la 60 miliarde de dolari, in prezent, la 115 miliarde de dolari, in 2016. Cele mai bine cotate si vandute sunt iaurturile, branza sfaramata si laptele de ferma, indeosebi cele procesate de fabricile – lant coordonate de companiile nationale Parag Foods Pvt Ltd si Gowardhan Go. E drept, au coborat nesemnificativ in topuri companii traditionale, precum Amul sau Britania, datorita nediversificarii si orientarii spre anumite produse traditionale sau a lipsei de comunicare cu consumatorul final. E vorba de diferente de doar cateva sute de milioane de dolari, care schimba uneori ierarhia topurilor. Spre exemplu, fabricile companiei Amul sunt deschise acum produselor noi, pe piata indiana: iaurturi naturale tot mai divers aromatizate sau produse realizate dupa retete gastronomice din alte zone geografice ale lumii. Supraproductiile mega-fabricilor sunt insa influentate direct de investitiile in infrastructura si tehnologia imenselor ferme care livreaza direct materia prima. De exemplu, o fabrica de dimensiuni medii, semeni celei din Manchar, dar complet automatizata si echipata cu tehnologie europeana genereaza, din 2 milioane de litri de lapte/zi, 20 de tone de unt/zi, 50 de tone de ghee/zi, 105 tone de lapte praf/zi, restul urmand drumul fabricarii iaurtului. (TS)