De unde si pana unde cele doua citate intr-o revista de business? Iata: in industria lactatelor, sunt destui care spun ca tot ce era de inventat a fost inventat; ca branza se poate face doar intr-un singur fel, ori ca iaurtul se face doar asa. Cu alte cuvinte, sunt destui care cred ca doar o singura reteta poate fi de ajuns. Noi credem ca se insala. Oricat de bun ar fi produsul, oricat de bine s-ar vinde, va veni momentul cand consumatorul va dori sa incerce si altceva. Neavand sa ofere alternativa, producatorul de lactate incremenit in gandire va simti reculul afacerii. Argumente contra imobilismului sunt cu duiumul. Iata, la Anuga, in partea rezervata lactatelor, au fost prezentate sute de noi sortimente. Site-urile de specialitate informeaza permanent despre inovatii. Marile concerne lanseaza frecvent produse noi; si in Romania, sunt destui procesatori care cauta alternativa succesului, apeland la innoirea gamei sortimentale. E drept, iti trebuie fonduri alocate cercetarii si lansarii pe piata a unui nou produs. Dar, inovatia este si la indemana celor mici. Cu indrazneala, si avand alaturi un tehnolog priceput, se poate improspata nu numai produsul, ci si, prin consecinta, brandul Apoi, innoirea nu trebuie sa se limiteze doar la produsul in sine. Modul de ambalare poate fi si el un subiect de discutie, stiut fiind faptul ca ambalajul are o proportie determinanta in clipa alegerii. Pornind de aici, si campaniile publicitare trebuie sa fie inventive, in pas cu gradul de asteptare si accept al publicului-tinta caruia i se adreseaza. De ce spunem toate astea? Simplu. Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, atragea atentia asupra faptului ca Romania detine o capacitate de procesare de trei ori mai mare decat capacitatea de productie a laptelui dar, mai ales, asupra faptului ca, in 2012, foarte multe firme de lactate risca sa fie inchise din cauza ca nu au atins nivelul de performanta declarat in momentul accesarii fondurilor europene. Fireste, cauzele acestor esecuri sunt multiple. Dar, cu siguranta, una dintre ele este si oferta searbada pusa in fata clientului final. Cand iesi pe piata, trebuie sa o faci spectaculos, diferentiat de concurenta si atragator ca pret si produs. Asadar, indrazniti Asadar, innoiti-va permanent productia si oferta. Anul 2012 se anunta deosebit de dificil si doar cei curajosi il vor traversa cu bine. Sa speram ca multi o vor face. Sa ne vedem sanatosi, in anul care vine La Multi Ani