Industria alimentară românească, dominată la vârf de multinaţionalele din producţia de uleiuri, zahăr şi dulciuri, dar caracterizată de un pluton secund format din afaceri antreprenoriale româneşti, a generat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de aproape 40 mld. lei (9 mld. euro), dar cu un sold negativ - diferenţa dintre pierderile şi profitul brut de 200 mil. lei (45 mil. euro). Deşi sectorul are cu 475 de firme mai puţin faţă de 2008, cifra de afaceri totală a firmelor a crescut cu peste 25% arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Pierderile brute ale companiilor s-au adâncit de la un miliard de lei în 2008 la peste 1,5 mld. lei în 2013, în timp ce din industrie au plecat în jur de 15.000 de salariaţi. Pentru o companie miza prezenţei în industria alimentară românească este enormă având în vedere că aici este a şaptea cea mai mare piaţă de consum din Uniunea Europeană. (Mai8 multe, pe www.zf.ro)