RepereStiri

244

Infoaliment si fabrica de carne la anuga 2011

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In perioada 8-12 octombrie 2011, a avut loc cel mai mare targ al industriei alimentare din lume, eveniment care s-a desfasurat la Köln, in Germania. Pe o suprafata de 300.000 de metri patrati, au expus peste 6.500 de firme de profil din 74 de tari. Un spatiu considerabil a fost alocat industriei de procesare a carnii, acolo unde au fost prezente la standuri peste 800 de companii care actioneaza in domeniu.

Alaturandu-se celor 42 de firme romanesti care au participat in cadrul Salonului National al Romaniei, agentia infoALIMENT si revista Fabrica de Carne au fost reprezentate la Anuga 2011 de catre doamna Director General Claudia Bocean si Loredana Carp – marketing. Participare consistenta a companiilor romanesti Romania a inregistrat la editia din acest an a targului Anuga o participare record: 31 de companii, prezentandu-si oferta de export in cadrul Pavilionului national, alte 9 companii avand o prezenta cu standuri proprii. Organizatori au fost Ministerul Economiei, Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si Investitii Straine in colaborare si ROMALIMENTA. Prezenta romaneasca a prezentat un concept la care au contribuit si Ministerul Turismului, precum si Ministerul Culturii. In cadrul standului national, dintre companiile care activeaza in zona de procesare a carnii au participat companiile Angst, Cris-Tim 2 Prodcom, Ifantis, Dru Agro, Vascar, Scandia Food, Salsi, Facos, Galmopan, Ocean Fish, Transavia si Supremia. Firmele romanesti au fost interesate sa-si dezvolte exportul, prin diversificarea ofertei, prin cresterea calitatii si a modului de prezentare a produselor. De un real interes s-a bucurat standul national din Hala 9, spatiu destinat producatorilor de carne si a specialitatilor din carne, iar branduri precum Salsi, Vascar ori Scandia au fost deosebit de apreciate de vizitatori. Reprezentantii unor companii, precum Vascar si Scandia, au incheiat contracte de export, inclusiv cu firme germane, iar cei de la Angst au demarat negocieri in vederea demararii exporturilor. Repere expozitionale Manifestarea din acest an a stat sub semnul reasezarii productiei, in functie de ultimele tendinte ale pietelor, cele mai notabile semnalandu-se in zona produselor gourmet si a specialitatilor regionale, a alimentelor Halal, a produselor Kosher, a marcilor proprii, finger food, a ingredientelor naturale dar, mai ales, a mancarurilor sanatoase si functionale. Astfel, Anuga a debutat cu Summit-ul Anuga Executive, in cadrul caruia s-a discutat pe tema Provocari globale, solutii locale – strategii pentru viitor. Reprezentanti ai zonei politice, de business si ai organizatiilor internationale au discutat diferitele abordari ale monitorizarii sigurantei alimentelor la nivel global. Impreuna cu parteneri din industria alimentara, membrii Biroului Federal pentru Protectia Consumatorului si Siguranta Alimentului (BVL) au sustinut o prezentare cu titlul Retail Forum – Food – Quality – Value. In cooperare cu Asociatia Nationala a Bancilor Alimentare din Germania, BVL a prezentat modalitatile prin care surplusul de alimente poate fi utlizat in mod eficient. Mai mult, in cadrul conferintei, au fost prezentate cifre exacte privitoare la gradul de vatamare si expirare a produselor alimentare intrate in lantul de distributie. Printre punctele cheie ale acestui program, s-au numarat finala competitiei Bucatarul Anului, castigata de Sebastian Frank, chef de cuisine la restaurantul Horvath, din Berlin. Anuga a gazduit si alte festivitati de premiere, printre care Golden Ice Crystal, dedicata industriei producatorilor de alimente congelate, Creative Award, oferit pentru cel mai bun magazin de branzeturi din Germania, dar si renumitul Ecotrophelia Award, concurs care ii premiaza pe producatorii care detin in portofoliu produse obtinute in urma culturilor ecologice, biologice si a agriculturii sustenabile. Participare dinamica a agentiei infoALIMENT si a revistei Fabrica de Carne Bilantul participarii infoALIMENT si al revistei Fabrica de Carne la Anuga-2011 poate fi caracterizat ca fiind pozitiv. Pe parcursul prezentei la targul de la Köln, delegatiile agentiei si revistei noastre au avut intalniri cu numerosi reprezentanti ai procesatorilor de carne din Europa, prezentandu-li-se produsele noastre, dar si luand contact cu ultimele noutati din domeniu. Totodata, cu o parte a acestora, au fost stabilite viitoare discutii care, cu siguranta, se vor materializa in colaborari ulterioare. In primul rand, putem aminti dialogurile initiate cu reprezentantii firmei Tulip, interesata de reintrarea pe piata romaneasca, dupa o reevaluare a acesteia. Contacte au fost stabilite si cu Visom-Argentina, producator de carne de vita, Canada Pork International Council, Las Camelias SA, procesator spaniol de carne de pui, Pini Polonia, producator de carne de porc, Gemi din Spania, procesator de carne, Grupo Arin, un alt procesator spaniol, SminkFood, firma specializata in congelarea carnii de pui din Olanda, T Boer, companie olandeza deja prezenta pe piata romaneasca de ho-re-ca, producatoare de specialitati, Kleinemas din Germania, procesator de carne de porc, si multi altii. Cu siguranta, Anuga a insemnat cea mai importanta manifestare de profil a acestui an. Pentru infoALIMENT si Fabrica de Carne, organizatoare, la numai o saptamana distanta, ale Saloanelor Internationale Fabrica de Carne si Fabrica de Lapte, participarea la expozitia de la Köln a reprezentat nu numai iesirea in lume, dar, mai ales, inceputul dezvoltarii unei noi directii de afaceri.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2