160
Organizat pe o suprafata de 5.700 mp, salonul Interlact, dedicat industriei mondiale a procesarii laptelui, a purtat titlul Branduri inovatoare, prezenta internationala, reunind peste 200 de companii expozante. In cuvantul de deschidere a Salonului, Javier Robles, presedinte de organizare si Chairman Danone SA, a declarat: Interlact se pozitioneaza in avangarda industriei, contribuind la internationalizarea inovatiei si contribuind la consolidarea viitorului acestei industrii. La aceasta editie s-a consemnat prima participare cu stand national a procesatorilor din Bulgaria. La randul ei, Italia a avut un stand national, prezenta companiilor din Peninsula fiind reunita sub egida Consortiului Italian al Branzeturilor. Cum era de asteptat, Spania, ca tara organizatoare, a avut alocat un spatiu expozitional consistent, cei mai inovatori producatori autohtoni fiind reuniti in expozitia denumita Spania, tara celor 100 de tipuri de branzeturi. La standurile acesteia, au fost prezentate 100 de produse noi impartite in 12 game sortimentale, fapt care l-a determinat pe Enric Canut, expert Mugaritz, sa afirme ca odata cu acest prilej, producatorii spanioli de lactate au reusit sa se reinventeze. Prezente notabile au fost inregistrate din partea firmelor din Irlanda, Germania, Franta si Polonia. AFIDOP, organizatia italiana de promovare, a expus noi sortimente de parmegiano, Grana Padano, Asiago, Pecorino Toscana etc. Compania Roloh & Rolph s-a evidentiat prin finetea iaurturilor expuse, produse care beneficiaza de cele mai fine si nobile ingrediente si care raspund cu totul cerintelor unui comert modern si sigur. La randul sau, compania franceza Dairygold Food Ingredients a oferit un model de valorificare superioara a produselor lactate inglobate, ca ingredient, intr-o foarte larga gama de biscuiti. Cu regret trebuie sa subliniem ca, la Alimentaria 2012 de la Barcelona, nu a fost prezent nici un producator roman de lactate Industria lactatelor, element strategic la nivel globalIn alta ordine de idei, la numeroasele conferinte care au insotit manifestarile expozitionale, s-a evidentiat faptul ca dezvoltarea industriei internationala a lactatelor depinde, si va depinde si mai accentuat in viitor, de dezvoltarea demografica, sectorul fiind conceput la nivel global ca avand o importanta strategica, fiind necesara adaptarea productiei la schimbarile socio-demografice. Din aceasta perspectiva, se asteapta ca, pe de o parte, concernele multinationale sa detina in continuare principala pondere dar, pe de alta parte, sectorul traditional si al micilor procesatori sa capete o importanta tot mai mare, de la acestia asteptandu-se, in principal, solutii invovatoare. Tot la aceste conferinte au fost prezentate cateva date generale privitoare la industria lactatelor din Uniunea Europeana. Astfel, potrivit Eurostat, in 2010, din UE au fost exportate 580.000 de tone de branzeturi; Spania este al saptelea producator de lactate din UE, dupa Germania, Franta, Marea Britanie, Olanda, Italia si Polonia; In UE, productia de lapte reprezinta 13 % din totalul agriculturii si zootehniei; in 2010, productia de lapte a crescut in UE cu 1,4 %, iar preturile, cu 9,4 %; productia de unt din UE este de 2 milioane de tone, iar cea de branzeturi, de 9, 4 milioane de tone; cererea mondiala de lapte si produse lactate va creste pana in 2020 cu 30 %. Delegatia redactiei noastre a fost condusa de doamna Director General Claudia Bocean, aceea care, in dialogul avut cu organizatorii, a stabilit ca, inca de la urmatoarea editie, agentia infoALIMENT si revista Fabrica de Lapte sa devina partener media al manifestarii.