190

Infoaliment si fabrica de lapte la anuga 2011

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In perioada 8-12 octombrie 2011, a avut loc cel mai mare targ al industriei alimentare din lume, eveniment care s-a desfasurat la Köln, in Germania. Pe o suprafata de 300.000 de metri patrati, au expus peste 6.500 de firme de profil din 74 de tari. Un spatiu considerabil a fost alocat industriei lactatelor, acolo unde au fost prezente la standuri peste 350 de companii care actioneaza in domeniu, sectiunea Anuga Dairy fiind vizitata de mai mult de 50.000 de vizitatori.

Alaturandu-se celor 40 de companii romanesti care, beneficiind de sprijinul Ministerului Economiei, al Ministerului de Externe si al MADR, au participat in cadrul Salonului National al Romaniei, agentia infoALIMENT si revista Fabrica de Lapte au fost reprezentate la Anuga 2011 de catre doamna Director General Claudia Bocean si Loredana Carp – marketing. Sub semnul excelentei Anuga Dairy 2011 si-a deschis portile sub semnul excelentei, al calitatii produselor expuse dar, mai ales, al grijii fata de consumatori. De altfel, in prezentarea sectiunii, organizatorii si-au declarat intentiile din start: Cum ne impresionam consumatorii? Prin placerea gustului, a sigurantei produselor si prin calitate. Nu este de mirare, atata vreme cat, potrivit studiilor de piata efectuate de organizatorii germani, a reiesit ca producatorii si procesatorii trebuie sa tina cont, in primul rand, de importanta pe care clientul final o da transparentei, sustenabilitatii si sigurantei alimentare. Concomitent, companiile care au expus au evidentiat doua directii care convietuiesc, completandu-se: in primul rand, directia produselor traditionale, in lume functionand cu brio companii de mici dimensiuni, dar cu traditii de sute de ani; apoi, aceea a marilor companii care actioneaza permanent sub semnul inovatiei, contrazicand opinia paguboasa potrivit careia branza nu se poate face decat intr-un singur fel. Ca dovada in plus, sa amintim ca expozantii au prezentat nu mai putin de 300 de noi tipuri de branzeturi cu arome si texturi noi Interesul publicului a fost deosebit. De subliniat ca, din totalul vizitatorilor, 35% au fost germani, 65% din alte tari, iar 85% au fost oameni de afaceri din industria lactatelor, sositi la standuri strict pentru informare, negocieri si decizie Elvetienii, din nou in elita producatorilorExpozantii din tara cantoanelor au dovedit ca se afla in elita procesatorilor de lapte ai lumii. 29 de companii au prezentat nu mai putin de 450 de specialitati de branzeturi, confirmand si prin aceasta dinamismul afacerilor cu lactate din Elvetia, tara care, in 2010, a exportat 63.608 tone de branzeturi, ceea ce a insemnat o crestere, fata de 2009, de 14,3%. Cea mai mare crestere au inregistrat-o varietatile de Le Gruyere Appenzeller, numai in Elvetia consumul acestora insemnand 21 de kilograme pe cap de locuitor Sub titlul Swiss Cheese – Genuinely Swiss Throughout, procesatorii elvetieni au expus cele mai noi sortimente de branza. Vedetele s-au dovedit a fi branza Rahmtaler, o branza cremoasa, tandra, dar usor afumata, destinata in primul rand doamnelor, Jakobsweg, ideala pentru consumul frugal si, desigur, pentru a cata oara, Emmentaler. AnugaRetailTec, focus pe desfacere Nefiind axata pe tehnologii, Anuga s-a dovedit mai mult decat atenta la sectorul final, noutatile fiind din domeniul echipamentelor de frig, al depozitarii, al solutiilor pentru igiena si al ambalajelor, acestea fiind caracterizate de organizatori si producatori drept cat mai prietenoase. Desigur, pentru a oferi solutii retailistilor, au expus companii de logistica, IT si comunicatii. Sectiunea AnugaRetailTec a inregistrat 28.000 de vizitatori, care au luat contact cu ultimele oferte ale celor 75 de companii de profil din 17 tari. De mentionat ca 86% dintre vizitatori au fost specialisti si oameni de afaceri. Participare dinamica a agentiei infoALIMENT si a revistei Fabrica de LapteBilantul participarii infoALIMENT si al revistei Fabrica de Lapte la Anuga Dairy poate fi caracterizat ca fiind pozitiv. Pe parcursul prezentei la targul de la Köln, delegatiile agentiei si revistei noastre au avut intalniri cu numerosi reprezentanti ai procesatorilor de lactate din Europa, prezentandu-li-se produsele noastre, dar si luand contact cu ultimele noutati din domeniu. Totodata, cu o parte a acestora, au fost stabilite viitoare discutii care, cu siguranta, se vor materializa in colaborari ulterioare. Un exemplu il poate reprezenta dialogul cu reprezentantii firmei italiene Brazzale, firma care a fost distinsa cu Marele Premiu pentru Inovatie, pentru sortimentul Gran Moravia. Cu o traditie care incepe inca din 1837 si respectand retetele originale ale fondatorului firmei, Giovanni Maria Brazzale, firma italiana a surprins, si in acest an, prin calitatea deosebita a produselor, juriul de la Anuga apreciind in mod deosebit noile valente ale produsului. Alaturat, putem aminti: Compania In.al.pi-Italia, furnizoare de solutii pentru nutritie, sisteme de analiza si laborator, organizare a productiei si sisteme de siguranta a alimentului, firma care doreste sa prospecteze piata romaneasca a lactatelor, in vederea unor viitoare investitii. KCK 07 Ltd-Bulgaria, procesator care doreste sa intre pe piata din Romania cu numeroase sortimente de branza topita, unt (pentru care a pregatit, deja, oferta) si creme tartinabile de branza. FAGE-Grecia, firma care intentioneaza, in viitorul apropiat, sa concureze Olympus pe piata iaurturilor din Romania. ilForneto-Italia, procesator toscan care urmeaza o traditie certificata inca din anul 1.400, care, din 1832, produce specialitati si care doreste sa stabileasca diverse contacte cu scopul de a deveni furnizorul firmelor de ho-re-ca din Romania. Vandersterre Groep-Olanda, unul dintre cei mai renumiti producatori de specialitati care, prin produsele comercializate sub brandul Landana, spera sa capteze interesul consumatorilor romani. Jermi Kasewerk GmbH-Germania, pruducator de specialitati, creme de branza, Gouda, Edelpilz, Camambert, Camarena si Ziegenkase, care s-a aratat deosebit de interesat de publicatiile noastre si care, prin intermediul nostru, intentioneaza sa testeze piata romaneasca a lactatelor, in vederea unei viitoare dezvoltari a acestei linii de business. Fireste, schimbul de opinii si informatii a fost mult mai consistent, spatiul nepermitandu-ne detalierea. Dar, prezenta infoALIMENT si a revistei Fabrica de Lapte la Anuga 2011 a reprezentat inca o dovada a sprijinului pe care redactia noastra il acorda, sub multiple aspecte, industriei si pietei lactatelor din Romania. Fie si doar daca firmele enumerate mai sus vor intra pe piata din Romania, vom sti ca am contribuit la diversificarea ofertei, la marirea concurentei si la dezvoltarea acestei industrii.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2