241
Cererea consumatorilor pentru alimente nutritive care oferă gust și textură sporite continuă să crească, pe măsură ce furnizorii importanți de ingrediente dezvoltă soluții din ce în ce mai funcționale pentru a susține sănătatea umană și planetară, notează FoodIngredientsFirst.
Creștere a segmentului
În analiză, editorii s-au conectat cu liderii din industrie ADM, și SVZ pentru a dezvălui tendințele care modelează categoria de gustări lactate și pentru a explora spre ce se îndreaptă piața.
Datele Innova Market Insights indică o creștere de 2% a lansărilor de gustări lactate la nivel global în perioada 2019-2023, în timp ce Finger Foods/Hors D’oeuvres a fost subcategoria cu cea mai rapidă creștere, cu o creștere de 8%.
Potrivit Pilar Darre, șeful Centrului de soluții pentru clienți din Amsterdam, cerințele diverse ale consumatorilor, de la diferite preferințe regionale până la tendințe determinate de generații, înseamnă că NPD trebuie să atingă obiectivul.
”Mulți consumatori caută gustări delicioase și îngăduitoare, în același timp fiind opțiuni bune și sănătoase. Noile reglementări și popularizarea schemelor de etichetare pe partea din față a ambalajului, cum ar fi Nutriscore în Europa, fac aceste alegeri mai ușoare”, a declarat aceasta pentru Food Ingredients First.
Între timp, Paula LaBine, director de marketing pentru Global Milling & Baking Solutions la ADM, sugerează că cererea în creștere pentru gustări sănătoase și gustoase va rămâne puternică.
”Mâncarea funcțională continuă să fie un act de echilibru, deoarece consumatorii caută varietate, comoditate, experiențe senzoriale delicioase și beneficii de bunăstare, toate împachetate în același pachet și nu vedem că apetitul pentru aceste atribute va fi redus în curând.” A declarat aceasta.
Soluții alternative
Ingredientele naturale derivate din fructe, legume și nuci sunt populare în rândul consumatorilor globali. Datele Innova Market Insights arată că Snack Nuts & Seeds (21%) a fost principala subcategorie în perioada 2019-2023.
Pe piața dinamică a gustărilor de astăzi, a rămâne în fruntea curbei este crucială, iar ingredientele din fructe și legume oferă o formulă câștigătoare, explică Dejan Trifunovic, manager de business intelligence la SVZ.
”În vreme ce consumatorii înclină din ce în ce mai mult către opțiuni naturale, conștienți de sănătate, încorporarea acestor ingrediente adaugă o explozie de aromă și oferă gustărilor o valoare nutritivă mai mare.
În plus, versatilitatea lor în oferirea de gusturi diverse deschide uși nesfârșite pentru NPD, permițând producătorilor de gustări să răspundă unei game mai mari de preferințe”, spune el citat de Food Ingredients First. Cu toate acestea, consumatorii nu sunt preocupați doar de ingredientele din gustare, ci și de faptul că acestea au fost obținute în mod responsabil.
”Deși toate fructele și legumele sunt în mod inerent naturale, nu toate ingredientele sunt create în mod egal atunci când vine vorba de practici agricole durabile și transparente și de aprovizionare”, continuă Trifunovic.
”Colaborarea cu un furnizor cu experiență, precum SVZ, angajat în responsabilitatea în fiecare etapă a lanțului agroalimentar, înseamnă că fiecare ingredient de afine, căpșuni sau morcovi este la fel de bun pentru planetă, precum este pentru gustatorii sănătoși.”
Între timp, inițiativa OFI, care și-a dezvăluit platforma F&B Solutions la începutul acestui an, vede că subcategoriile sărate reprezintă marea majoritate a vânzărilor cu amănuntul la gustări. În special, snack barurile sunt singura categorie de gustări dulci reprezentată, acolo unde lactatele pot fi vedete.
O tendință
”O tendință pe care o vedem este că categorii precum Snack Nuts & Mixes sau Snack Bars, care pot oferi opțiuni mai sănătoase, se numără printre categoriile cu o creștere mai rapidă. Nucile, un credincios în categorii populare, cum ar fi snack-bar-urile și amestecurile pentru trasee, sunt o opțiune excelentă pentru funcționalitate suplimentară”, spune Darre.
Migdalele și caju, de exemplu, sunt o sursă bună de grăsimi nesaturate, fibre și micronutrienți precum calciul, fierul și potasiul. Nucile furnizează și proteine, contribuind la menținerea masei musculare și a oaselor sănătoase. Asociate cu laptele și lactatele, pot fi cartea câștigătoare pentru consumatori.
”Ingrediente precum pudrele de proteine de nuci pot aduce un halou de sănătate diferitelor gustări sărate, de la chipsuri tortilla la biscuiți sărați. Am dezvoltat pudre de proteine versatile de caju și migdale, care oferă proprietăți fără gluten, densitate nutritivă și un gust neutru. Prin urmare, pot fi un înlocuitor excelent pentru făina convențională în formate premium de gustări, produse de patiserie și deserturi”, adaugă Darre.
”Un exemplu în acest sens este în gustările din mers. Am dezvoltat mușcături pe bază de plante, un aluat de fursecuri fără gluten, fără adaos de zahăr, îndulcit în schimb cu sâmburi de cacao, fructe și legume, inclusiv zmeură și sfeclă roșie.”
Datele Innova Market Insights sugerează o creștere a lansărilor de gustări pe bază de plante, cu o creștere de 24% în perioada 2019-2025.
Consumatorii vor alege
Potrivit ADM, alegerea se consolidează și ca o așteptare cheie pentru consumatori. Unii caută în mod special gustări vegane sau pe bază de plante, în timp ce alții doresc opțiuni bogate în proteine și fibre.
În același timp, majoritatea cumpărătorilor caută gustări cu conținut scăzut de zahăr, dând naștere unor gustări personalizate care se potrivesc stilului de viață al consumatorilor, susținând în același timp cerințele de bunăstare, inclusiv creșterea energiei, funcția imunitară, sănătatea digestivă, sănătatea inimii și bunăstarea emoțională.
”În mod esențial, produsele funcționale trebuie să fie delicioase pentru a transforma consumatorii în cumpărători repetați”, spune LaBine.
”Consumatorii, în special cei tineri, nu vor renunța la aromă pentru nutriție, iar gustul este o componentă importantă a bunăstării emoționale. Tehnologia inovatoare a aromei iese în prim-plan pentru a ajuta la îndeplinirea așteptărilor senzoriale.
Combinând modularea aromei cu ingrediente de calitate pe bază de plante și sănătoase, fibre alimentare prebiotice, probiotice, postbiotice și soluții de îndulcire, producătorii de gustări au la dispoziție o serie de instrumente pentru a atinge obiectivele formulării.”
Abordarea holistică a ADM asupra formulării, împreună cu biblioteca sa vastă de ingrediente, le permite producătorilor de gustări să aducă pe piață produse delicioase și diverse, pline de beneficii funcționale.
De exemplu, conceptul său de citrice de afine și de grăsime biotice de granola adăugate unor formule lactate, oferă un gust deosebit, susținând în același timp sănătatea intestinală. Conceptul include biotice, proteine și fibre pentru a susține sănătatea holistică, în timp ce dimensiunea sa în mișcare oferă confort.
Un exemplu
Gustarea de dimineață este un exemplu al modului în care diverse soluții funcționale, inclusiv proteinele vegetale, pot fi combinate într-un produs gustos. Acest baton folosește izolate de lapte sau proteine din soia, fulgi și chips-uri, fibre alimentare prebiotice Fibersol, extract de ceai negru și un sistem de îndulcire combinat cu arome mixte de fructe de pădure sau plăcintă pecan.
”Consumatorii preocupați de sănătate încă caută ingrediente recunoscute pe etichetă, precum cele pe care le au în cămară, atunci când iau decizii de cumpărare pentru gustări funcționale”, continuă LaBine.
”Folosirea ingredientelor de înaltă calitate, provenite din surse naturale, în combinație cu expertiză și tehnologii profunde de formulare, poate ajuta la abordarea acestei cereri. Ingredientele noastre pe bază de plante și sănătoase pot oferi atracția mai aproape de natură pe care o caută mulți consumatori și asigură o experiență senzorială excepțională și atribute funcționale.”
Între timp, metoda Replace Rebalance Rebuild de la ADM, combinată cu soluțiile sale de îndulcire de calitate, ajută producătorii de gustări să găsească sistemul de îndulcire potrivit care se adresează țintelor de zahăr și etichete curate, oferind în același timp un gust superior.
Tendințe
Pentru SVZ, viitorul gustărilor sănătoase va continua să se orienteze către funcționalitate, deoarece consumatorii acordă din ce în ce mai mult prioritate gustărilor care oferă satisfacție, dar le susțin bunăstarea.
În același timp, compania anticipează o expansiune continuă a mișcării bazate pe plante, determinată de diverși factori, cum ar fi considerente etice, preocupări legate de sănătatea personală și conștientizarea mediului.
”Pe măsură ce cererea de produse vegane va crește, la fel și popularitatea brutării vegane dulci, inclusiv deserturi și gustări vegane sărate”, spune Trifunovic. ”Această tendință îi atrage și pe cei flexitarieni și non-vegani care caută opțiuni mai sănătoase decât gustările și deserturile tradiționale bogate în calorii. În plus, cu costurile ridicate pe listele de priorități ale consumatorilor, alegerile alimentare impulsive pot scădea și credem că va fi favorizată o răsfăț mai atent.”
Anticipând realitatea
Între timp, ADM anticipează o realitate în care suplimentele și gustările sunt strâns legate: ”Gustarea poate fi văzută în curând ca ceva pe care îl faci nu doar pentru a satisface foamea sau pofta, ci ca parte a unei rutine zilnice de sănătate și bunăstare, ceea ce pentru mulți, este deja”, spune LaBine.
”Personalizarea va deveni și mai adaptată la diferite stiluri de viață, unii producători de gustări oferind deja opțiuni online de tip ”prepară-ți propriul baton”, unde consumatorii pot alege dintre diverse combinații funcționale de ingrediente și arome pentru a alege o gustare făcută aparent doar pentru ei.”
În raportul său privind tendințele aromelor și culorilor din 2024, ADM a declarat că se așteaptă să vadă alegeri îndrăznețe și distractive între alimente, inclusiv în sectorul gustărilor sănătoase cu lapte și lactate, care să permită consumatorilor să se exprime.
”Din cauza porțiilor lor mici, gustările le permit consumatorilor să probeze o mare varietate de experiențe gustative, senzoriale și funcționale până când ajung pe câteva care rezonează cu ele. Poate că un chip albastru strălucitor pe bază de legume este un câștigător pentru unul, în timp ce o gustare cu alge marine sau chiar un covrig violet cu iaurt cu afine este noua alegere pentru altcineva”, adaugă LaBine.
”Desigur, rețelele sociale au încurajat și vor continua să încurajeze explorarea gustărilor, pe măsură ce scrollerii descoperă noi combinații de arome, culori și funcții aproape zilnic.”, a concluzionat ea. (Foto: Freepik)