Interdicţia de a vinde lapte proaspăt atât pe piaţă cât şi procesatorilor, în absenţa unui tanc de răcire prin care laptele proaspăt să fi trecut, îi determină pe micii fermieri din zona Turzii să re-inventeze vânzarea laptelui după varianta „din casă în casă”. Dupa cum se stie, de la 1 ianuarie 2014, producătorii de lapte nu mai pot comercializa pe piaţălapte proaspăt dacă nu au un tanc de răcire prin care produsul proaspăt muls să fi trecut. Măsura este una care limitează comerţul de lapte proaspăt provenind de la micii producători, deoarece aceştia nu deţin banii necesari pentru cumpărarea unui tanc de răcire. Guvernul a anunţat acordarea unui ajutor de minimis de 5000 de euro pentru formele asociative ale fermierilor, astfel ca în fiecare comună să existe un tanc de răcire. Pretul unui tanc de răcire cu o capacitate de 450 de litri pleacă de la 2500 de euro, un preţ care însă dezavanatajos pentru micii producători. Geta Chiorean vine zilnic din Ceanu Mic cu produse lactate pe care le vinde în Piaţa Centrală din Turda. Familia ei creşte 20 de vaci cu lapte, dar noua obligaţie de a cumpăra un tanc de răcire este, aşa după cum mărturiseşte femeia, peste posibilităţile financiare. „Noi avem 20 de vaci, dar sunt alţii cu nouă vaci ori chiar cu trei. Plătim autorizaţii, taxe , plătim analizele medicale, transportul până la piaţă, avem copii la şcoală. Să dăm câteva mii de euro este peste puterile noastre”, spune Geta Chiorean. Femeia spune că singura soluţie rămasă este aceea de a vinde lapte doar cunoscuţilor. „Cei care cumpără de la noi ne-au spus: aduceţi-ne lapte ăl cumpărăm oricum, doar să fie proaspăt”, a mai povestit Geta Chiorean. Proprietarii de ferme mai mari spun că noile reglementări sunt binevenite. Au inventat şi un nou cuvânt pentru produsul ce e muls automat şi trecut prin tancurile de răcire: „lapte euroconform”, care poate fi vândut procesatorilor din industria laptelui la un preţ mai mare pe litru. Între timp, simultan cu condiţionarea vânzării „laptelui euroconform”, pe reţeaua de socializare facebook a demarat o campanie încurajare a cumpărării de lapte de la ţărani.