Criza iscată în urma acestui scandal a generat pierderi destul de importante pentru fermieri şi procesatori, dar consumatorul a câştigat pe termen lung, consideră preşedintele Federaţiei Naţionale a Producătorilor din Agricultură, Industrie Alimentară şi Servicii Conexe din România – ProAgro, Alexandru Jurconi ”Producţia în regim industrial în domeniul alimentar a însemnat în timp, îndepărtarea cosumatorului de producător. Consumatorul nu a fost întotdeauna informat cu procesul de producţie sau de modul în care se procesează materia primă provenită din ferme. Criza aflatoxinei a demonstrat încă o dată că este necesară dezvoltarea şi susţinerea unui sistem de comunicare performant între producători şi consumatori”, potrivit preşedintelui ProAgro, citat de Agrointel. „Scandalul laptelui contaminat cu aflatoxină a generat pentru fermieri şi producători o criză care s-a atenuat acum. Nu vor fi pe termen lung consecinţe notabile. Însă trebuie avut grijă, pentru că deşi situaţia a fost nu tocmai bine gestionată şi chiar întreţinută artificial, oricând e posibil să reapară o criză similară. Totul va depinde de reglarea, de gestionarea corectă a crizei. Din criza apărută la începutul lunii martie consumatorul a fost cel mai câştigat. Acum, consumatorul este mai informat, mai interesat să cunoască amănunte despre modul de producţie, de comercializare, transport etc. Dar, toată lumea va fi mai atentă”, a precizat Alexandru Jurconi. El adaugă că este evident că industria a plătit şi încă plăteşte factura scandalului şi trebuie să-şi asume compromisul şi riscurile. Comunicarea trebuie să devină mai eficientă, fiind necesar ca siguranţa consumatorului să primeze. Cu siguranţă, totul va fi mai bine analizat, iar autorităţile sanitare vor fi mai exigente, la fel și planurile de supraghere. (Mai multe, pe www.agrointel.ro)