Stiri

267

Kaufland: Cu România pentru România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Rezultatele primului studiu de impact socio-economic al companiei)

Astăzi, Kaufland are peste 130 de magazine, răspândite pe tot teritoriul României. Lider pe piață în retail, cu o cifră de afaceri de peste 11,88 miliarde lei (2019). Conform studiului de impact socio-economic (2019), activitatea Kaufland a generat o contribuţie directă de peste 461 milioane de euro în economia românească, cu investiţiile directe de 142 milioane de euro.

În 2019, Kaufland a susținut 136 de proiecte de CSR, care au avut 2,4 milioane de beneficiari, fiind donaţi 7,7 milioane de euro.

Strategia de CSR Kaufland vizează implicarea în proiecte în 5 direcții esențiale pentru dezvoltarea societății: în cauze sociale, sport & sănătate, educație, cultură și pentru mediul înconjurător;

Datorită implicării complexe în dezvoltarea sustenabilității în România, Kaufland a fost aleasă Cea mai sustenabilă companie din România 2 ani la rând, conform analizei CSR Index 2018 și 2019, ce a inclus peste 600 de companii din țară și unde Kaufland a obținut cel mai mare punctaj (94 din 100).

Pentru Kaufland, tot acest bilanț se traduce în încredere din partea românilor. În ultimele luni, am simțit că această încredere a căpătat valențe noi. Cel mai mult ne-am dorit, în această perioadă, să le insuflăm românilor că se pot baza pe noi. Dar asta nu e deloc diferit față de ceea ce facem zi de zi, de 15 ani încoace. Doar eforturile au fost mai intense și mai diverse.

Contribuția ca angajator

Kaufland creează în România peste 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă în magazinele, depozitele și birourile sale. Pe lângă echipa noastră, susținem peste 41.000 de locuri de muncă la furnizorii și partenerii noștri, iar salariile plătite duc la existența a încă aproape 7000 de locuri de muncă asociate. Pentru fiecare loc de muncă la Kaufland, alte 3,8 sunt create în economia românească, ducând la un total de peste 60.000, sau peste un procent din numărul total de angajați din România.

Suntem unul dintre principalii angajatori din mediul privat iar peste 500 de mii de clienți ne trec pragul în fiecare zi. Tot într-o singură zi, între 300 și 500 camioane pleacă cu marfă către magazine.

Plătitor de taxe și investitor

Valoarea adăugată pe care Kaufland o aduce României nu stă doar în calitatea produselor și a serviciilor sale. În 2019, întreaga activitate a Kaufland a însemnat și o contribuție substanțială la bugetul de stat: peste 196 de milioane de euro.

Tot în anul 2019, investițiile noastre directe s-au ridicat la 142 de milioane de euro. Dacă vorbim despre impactul total, incluzând și contribuția indirectă, prin lanțul de furnizori și parteneri, ajungem la aproape 1,7 miliarde de euro, sau aproape de 1% din totalul valorii adăugate de România în 2019.

Practic, pentru fiecare euro cheltuit 66  % merg la furnizori români, 12% bani în importuri, 6% în cheltuieli cu salariile, 5 % în taxe la bugetul de stat și 11 % în profit, depreciere, amortizări și alte ajustări contabile.

Partener al comunității

Succesul Kaufland e construit având ca bază satisfacția și încrederea pe care ne-o oferă clienții care ne trec pragul, echipei noastre, partenerilor și societății care îi definește, până la urmă, viitorul. Suntem recunoscători să-i avem alături pe toți cei implicați în povestea noastră.

Contribuția Kaufland nu se limitează la impactul business-ulului nostru. Ne mândrim cu prezența în România. Suntem recunoscători comunităților care ne găzduiesc. Ne implicăm pentru a face diferența.

Suntem cel puțin la fel de ambițioși când e vorba de responsabilitate socială, cum suntem în dezvoltarea business-ului Kaufland. Asta înseamnă că ne dorim să facem mereu mai mult, mai bine, pentru mai mulți oameni. Credem cu tărie că România poate fi un loc mai bun pentru noi toți, prin implicarea fiecăruia. Din 2018, am reunit toate inițiativele de responsabilitate socială ale Kaufland sub o singură platformă de comunicare: "Implicarea face diferența".

Cele mai multe dintre proiectele noastre de CSR se derulează în parteneriat cu asociații nonguvernamentale. Împreună, identificăm nevoi din societate și punem în practică soluții ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

Politica de expansiune a Kaufland se aplică și în zona aceasta: în 2019, ne-am concentrat pe extinderea numărului de beneficiari din toată țara ai programelor noastre.

În total, în 2019, am susținut 136 de proiecte pentru comunitate și mediu, împreună cu 82 de organizații partenere. Am înregistrat o creștere substanțială a numărului de beneficiari – cu peste 1 milion de români mai mult decât în 2018 – și am investit în comunitate peste 1,5 milioane de euro mai mult decât în anul anterior. Am ajuns, astfel, la 2,4 milioane de români, prin proiecte în valoare de 7,7 milioane de euro.

INVESTIM ȘI MAI DEPARTE

Kaufland avansează cu investiţiile în România, iar în acest an a dublat bugetul de investiții, la 300 milioane de euro.Bugetul de investiții din acest an vizează achiziția de terenuri, modernizarea magazinelor, tehnologii noi, expansiune și construcție.2020 în planurile Kaufland înseamnă și un ritm accelerat de expansiune, ce vizează deschiderea a cel puţin zece magazine noi, viziune valabilă de asemenea pentru fiecare din următorii ani.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2