Doar Kaufland Romania intra in acest clasament, compania inregistrand afaceri de 1,35 miliarde de euro in 2011, in crestere cu aproape 22% fata de anul anterior. De asemenea, datele publicate de Deloitte confirma estimarile potrivit carora Kaufland a ajuns anul trecut liderul comertului romanesc, detronand subsidiara locala a retelei germane Metro Cash&Carry. Analiza Deloitte Central Europe Top 500 are ca sursa rezultatele financiare publicate de firme la Ministerul de Finante sau date furnizate chiar de catre companii. Cea mai mare companie de comert din regiunea Europei Centrale este subsidiara poloneza a retailerului portughez Jeronimo Martins, compania pastrandu-si pozitia din 2010. Aceasta a inregistrat anul trecut venituri din vanzari de aproape 6,14 miliarde de euro, potrivit datelor oficiale citate de Deloitte. Pe locul al doilea se afla, ca si in editia anterioara a top-ului, Metro Group Polska, cu vanzari de aproape 4,3 mld. euro. Tesco Polonia ocupa pozitia a treia, fiind urmat la mica distanta de cel mai mare retailer din Slovenia, Mercator – ambele companii avand venituri din vanzari de aproape 3 miliarde de euro.