După cum men ționează European Supermarket Magazine, retailerul german Kaufland sărbătorește cinci ani de program propriu de carne, lansat în octombrie 2016.
Un program similar se desfășoară și în România, prin colaborarea cu Cooperativa Siliștea, care furnizează majoritatea cărnii de porc magazinelor acestui retailer.
În Germania, compania, împreună cu fermierii săi parteneri contractuali, s-a angajat să îmbunătățească bunăstarea animalelor și și-a dezvoltat cu succes programul.
Peste 60 de ferme familiale sunt implicate în program, contribuind la crearea bazei pentru o îmbunătățire mai durabilă a bunăstării animalelor în creșterea animalelor. Fermierii aprovizionează Kaufland cu carne de porc care se păstrează sub nivelul exterior al climei.
Prin participarea la programul de carne de calitate, Kaufland le permite fermierilor să aibă piețe de vânzare sigure și o creștere calitativă pe termen lung.
Robert Pudelko, șeful achizițiilor de sustenabilitate din Kaufland, a declarat: „Susținem un parteneriat echitabil și pe termen lung cu fermierii noștri contractuali: cu programul de carne de calitate, creăm perspective pentru fermieri și îi sprijinim în păstrarea animalelor într-un mod mai adecvat. cale.
„Clienții noștri sunt încântați să accepte gama de carne de porc de înaltă calitate din bunăstarea animalelor, așa că vom continua să dezvoltăm acest concept de succes în viitor.”
Produsele sunt oferite ca carne proaspătă la ghișeele de servicii, precum și produse cu autoservire din carne și mezeluri. Consumatorii pot recunoaște aceste produse prin etichetarea metodelor agricole de nivel 3 sau prin marca proprie K-Wertätze.
Porcii au cel puțin 40% mai mult spațiu decât este cerut de lege, au acces la aer proaspăt prin tarabe cu aer condiționat în aer liber sau o alergare și sunt hrăniți cu diete fără OMG. În plus, paiul este întotdeauna disponibil ca material de activitate.
Compania răsplătește munca suplimentară pe care fermierii o au cu transformarea creșterii de animale. Fermierii primesc un preț minim de 1,40 EUR pe kilogram, precum și o remunerație suplimentară corespunzătoare pe porc sub forma unui bonus pentru bunăstarea animalelor și un bonus pentru furaje pentru furaje fără OMG.
Promovarea bunăstării animalelor este importantă pentru Kaufland, motiv pentru care compania a luat o varietate de măsuri pentru a îmbunătăți creșterea animalelor și pentru a asigura o producție mai responsabilă a produselor de origine animală.
De exemplu, în luna mai, Kaufland a fost primul la nivel național care a listat produsele de cârnați cu autoservire în funcție de creșterea nivelului 3 sub marca proprie K-Classic.
Din acest an, compania oferă, de asemenea, aproximativ 25 de lapte, iaurt, brânză, cârnați și produse din carne care sunt certificate în conformitate cu standardele și programele de bunăstare a animalelor recunoscute sub marca proprie de bunăstare a animalelor, K-Wertätze.