Grupul german Schwarz, care operează lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi magazinele de tip discount Lidl, a ajuns pe piaţa locală la afaceri de peste 2,3 mld. euro anul trecut, controlând astfel 13% din tot comerţul local cu dominanţă alimentară şi circa un sfert din comerţul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Nemţii şi-au majorat astfel în ultimul an afacerile cu circa 300 mil. euro. Comerţul modern local - alcătuit din lanţurile de cash & carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - este dominat de 12 reţele internaţionale care au în total peste 1.100 de magazine şi afaceri de circa 9 mld. euro în 2013, potrivit informaţiilor furnizate de jucătorii din piaţă. Reţelele internaţionale deţin circa 53% din total comerţului local cu dominanţă alimentară, restul fiind controlat de zeci de mii de mici antreprenori locali care deţin alimentare, chioşcuri sau magazine la colţ de bloc. Grupul german Schwarz, cu afaceri totale de peste 2,3 mld. euro, este cel mai mare jucător de pe piaţa locală de profil, la distanţă mare de următorii clasaţi, grupurile Carrefour (prezent în România cu patru formate de magazine), Metro (care deţine magazinele cash & carry cu acelaşi nume şi patru hipermarketuri Real) şi Auchan. Fiecare dintre aceste trei grupuri are afaceri de circa 1 mld. euro pe an. (mai multe pe www.zf.ro)