Stiri

277

Kerry: Cât de satisfăcuți sunt consumatorii de alimentele ”funcționale”?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Odată cu declanșarea crizei sanitare cauzată de evoluția virusului Sars-Cov 2, sentimentul consumatorilor este concentrat mai puternic ca oricând asupra păstrarii proactive a sănătății.

Atât fizică, dar și mentală, și sănătatea imunitară este din ce în ce mai văzută ca fundație a unei vieți sănătoase. De aceea, apetitul este în creștere pentru produse cum ar fi alimentele funcționale care susțin sistemul imunitar, sănătatea și bunăstarea generală, facilitând oportunități pentru producători să le ofere produse inovatoare, pentru a satisface cererea.

Dar, cât de satisfăcuți sunt consumatorii de așa-numitele alimente funcționale? O analiză de piață efectuată de Kerry Group sugerează câteva răspunsuri.

Starea de bine e importantă

Într-un sondaj efectuat pe aproximativ 7.500 de consumatori din șase țări, 79 la sută dintre respondenți au spus că ei cred că starea de bine este importantă, iar 42 la sută consideră că este o prioritate de vârf. De fapt, consumatorii din fiecare studiu de piață au raportat o creștere substanțială în prioritizarea bunăstării în ultimele două să trei ani.

Oamenii tind să vadă sănătatea într-un mod mai integrat acum, cu un accent mai mare pe domenii precum exerciții fizice și nutriție, dar și pe un mental sănătos. Reflectând astfel de schimbări, se estimează că piața globală a ”bunăstării” valorează mai mult de 1,5 trilioane de dolari, cu o creștere anuală prognozată de 5-10%.

Sprijinul sistemului imunitar, în special, este activat de mintea consumatorilor. Șase din zece (58%) dintre consumatorii intervievați de Kerry și producătorii de alimente funcționale (wellmune-un termen care definește categoria, în sensul întăririi imunității), au citat sănătatea imunitară drept motiv principal pentru a cumpăra produse pentru un stil de viață sănătos. Concomitent, consumatorii văd alimentele ca pe o modalitate convenabilă de a ajuta la întreținere sănătății lor imunitare.

Ce caută consumatorii?

Dar ce caută ei? Sondajul global al consumatorilor din 2021, efectuat de Kerry, a constatat că în fiecare regiune din lume, procentul dintre respondenți care au declarat că au folosit sau au luat în considerare utilizarea produselor pentru sănătatea imunitară în ultimele șase luni (70% la nivel global), a crescut din 2019 și până acum.

Cu sănătatea imunitară la partea de sus a listei de beneficii a consumatorilor, formulând cu un ingredient susținut de cercetări, datele pot ajuta producătorii să răspundă cererii tot mai mari de alimente inovatoare, care ajută consumatorii își îndeplinesc obiectivele de bunăstare.

Pe piața globală de produse alimentare, care evoluează rapid, pentru fiecare tendință, există o contra-tendintă. De exemplu, pentru produsele alternative lactate pe bază de plante sunt ingredientele funcționale sunt importante, dar la fel sunt și pentru produsele lactate cu adaos de ingrediente benefice, cum ar fi beta glucanii, DHA, omega-3, prebioticele și colina, un nutrient esențial pentru dezvoltarea creierului.

Sprijinul pentru nevoile fizice și mentale, este solicitat și el, consumatorii spunând că, în în plus față de sănătatea imunitară, oasele sănătoase, sănătatea digestivă, sănătatea inimii și energia îmbunăttățită sunt motive pentru a cumpăra produse pentru un stil de viață sănătos.

Pe lângă sănătatea fizică, sprijinul pentru sănătatea emoțională și cognitivă este important, de asemenea, pentru consumatori. Un sondaj recent notează că 55% dintre consumatorii din piaţă vor să își îmbunătățească bunăstarea mentală și să opteze pentru o mâncare sau băutură funcțională, ca a mijloace de a face acest lucru.

Poziţionarea imunităţii și a beneficiilor pentru sănătate, alături de cererea consumatorilor pentru sprijinul nevoilor complementare ale consumatorilor, creează oportunități de a formula produse funcționale ”hibrid”, cu aceste beneficii.

Tendințe globale

Pe piețele globale, mai multe tendințe cheie apar alături de cererea în creștere pentru sprijinul imunitar și pentru a satisface apetitul pentru alimente funcționale curate, sănătoase, adaptate nevoi individuale, dar și cu un accent pe confort. Iată câteva tendințe

• Funcționalism – 71% și-au exprimat dorința pentru produse care oferă o nutriție adecvată sau beneficiază de modul în care funcționează organismul; de exemplu, produse cu ingrediente funcționale adăugate, acelea bogate în proteine ​​sau superalimentele.

• Nou tradiționalism: Alimentele îmbogățite cu proteine, pe bază de plante și lactate. Lactatele și produsele lactate alternative se potrivesc natural în spațiile emergente, îmbogățite cu proteine ​​și pe bază de plante și aceste beneficii se potrivesc bine cu adăugarea de sprijin imunitar.

• Gustări ”confortabile”, dar cu o nuanță de ”Răsfăț sănătos”; tendința a creat oportunități de a oferi alimente cu beneficii pentru sănătatea sistemului imunitar. Exemplele includ iaurturile congelate îmbogățite cu beta glucani pentru susținerea sistemului imunitar.

Nutriția funcțională personalizată

64% dintre consumatorii globali spun că au găsit mai multe modalități de a-și personaliza viața și produsele produsele alimentare își întăresc stilul, credințele și nevoile lor individuale.

Cercetarea Kerry din acest an arată că peste 70% dintre consumatori sunt utilizatori sau au luate în considerare utilizarea produselor pentru stilul de viață sănătos cu beneficii pentru sănătatea imunitară. Produsele în creștere cu beneficii specifice vizate includ inclusiv batoane snack.

Până la trei sferturi dintre consumatori găsesc batoanele funcționale ca având beneficii, cum ar fi atrăgerea proteinelor, în timp ce mai mult de jumătate spun că ar dori să vadă astfel de produse fortificate, cu beneficii pentru nevoi personalizate de sănătate.

Într-un alt exemplu al acestei tendințe, consumatorii europeni doresc soluții diferențiate și personalizate, 89% spunând că sunt interesați de produse alimentare și băuturi care sunt personalizate, pentru satisface nevoile nutriționale individuale.

Eticheta curată

Cu 63% dintre consumatorii la nivel mondial chestionați, remarcând că au fost mai atenți la listele de ingrediente de pe produsele alimentare și băuturile pe care le cumpără, majoritatea spun că vor mâncare și băuturi care să nu conțină ingrediente considerate a fi dăunătoare sănătate. Dar ce înseamnă ”curat” pentru consumatori? Primele 5 răspunsuri variază.

Creșterea atenției consumatorilor asupra opțiunilor sănătoase, care mențin un sentiment de confort poate fi o oportunitate perfectă de a adăuga beneficii sănătoase, cum ar fi sprijin pentru sănătatea imunitară, cu ingrediente care îndeplinesc aceste cerințe de ”etichetă curată”, sunt susținute de datele din piață.

O tendință cheie, eticheta curată este în creștere pentru toate categoriile de alimente, cu 58% dintre consumatori crezând că etichetarea nutrițională ar putea fi simplificată. De asemenea, cercetarea Kerry din 2021 arată că peste 70% din consumatori sunt utilizatori sau au în vedere produse pentru stilul de viață sănătos, cu beneficii pentru sănătatea imunitară.

Cu o concentrare sporită a consumatorilor pe etichetarea nutrițională și beneficiile conferite de un produs, există oportunitate pentru a spori și mai mult sănătatea acestor produse prin adăugarea beneficiilor funcționale. Cercetarea globală a consumatorilor efectuată de Kerry în 2021 a constatat că la nivel mondial, principalele considerații ale consumatorilor când evaluarea unui produs de sănătate imună includ:

-Propriile cercetări ale consumatorilor despre ingrediente și beneficiile produsului

-Beneficiile explicate și susținute pe ambalaj

-Informarea despre cercetări sau date științifice revendicate pentru produse.

Ce categorii sunt în creștere de piață?

La nivel mondial, categoriile de produse în creștere includ iaurturile lactate și nelactate, deserturile refrigerate, precum și gustările. Creșterea acestor categorii este determinată de dorința consumatorilor de a mânca atât mai sănătos, cât și de a se bucura de un răsfăț ”indulgent.

În unele regiuni, aproape la fel de mulți consumatori (72%) încearcă să mănânce și să bea mai sănătos, la fel cum cumpără mai multe alimente confortabile (63%).

60% dintre consumatorii globali spun că ei apelează la iaurturi pentru a-și îmbunătăți sănătatea, creând oportunități de a adăuga imunitate și beneficii pentru sănătate.

Gustările funcționale sunt în creștere de categorie, cu aproape jumătate dintre consumatori spunând că sunt interesați de gustări care oferă beneficii personalizate, cum ar fi sprijinul pentru sănătatea imunitară.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2