În urma zvonurilor privind vânzarea diviziei sale ”Consumer Foods”, furnizorul irlandez de alimente și ingrediente pentru consumatori ale cărei mărci majore includ Richmond, Wall's, Cheesestrings și Dairygold, a confirmat că planifică o revizuire strategică a afacerii sale lactate din Irlanda și Marea Britanie.
Reorganizare
Vorbind după lansarea rezultatelor companiei pe întregul an, directorul executiv al grupului Kerry, Edward Scanlon, a declarat că firma planifică o revizuire strategică a afacerii sale de lactate din Irlanda și Marea Britanie, care acum reprezintă 10% din total.
„Grupul efectuează o revizuire strategică a afacerilor sale legate de lactate din Irlanda și Marea Britanie. Această afacere are activități atât în companiile Taste & Nutrition, cât și în cele pentru consumatori ”, a spus Kerry. „Observăm că nu există nicio certitudine că această revizuire va duce la o tranzacție. O comunicare suplimentară va fi făcută în timp util, după caz. ”
O potențială dezangajare a diviziei sale lactate ar putea crește calitatea platformei de bază T&N, care se axează pe activități de creștere, marjă și rentabilitate mai ridicate, potrivit Alex Sloane, analist la Barclays.
Strategia de achiziție a lui Kerry probabil că „va continua să se bazeze pe un model de achiziționare de tehnologii alimentare funcționale în cadrul companiilor mai mici, cu accent pe geografii specifice și categorii finale prin fuziuni și achiziții mai mici”, a spus el pentru FoodNavigator.
„Kerry a avut un succes bun în extinderea acestor tehnologii achiziționate în baza sa largă de clienți și categorii de piață finală de produse alimentare și băuturi - de exemplu Ganeden, compania de tehnologie a probioticelor achiziționată în 2017, a fost valorificată geografic și în multe categorii noi.
Scanlon a adăugat că „achizițiile pe care le-ați văzut în ultimul an și achiziția pe care am anunțat-o ieri [compania a cumpărat grupul de probiotice spaniol Biosearch Life] vor continua să facă parte din strategia noastră”.
Valorificarea mega-tendințelor actuale
Într-o notă adresată investitorilor, echipa de analiști Barclays a adăugat că „modelul din ce în ce mai relevant” și experiența Kerry în domeniile de inovare alimentară care susțin megatrendurile de sănătate, bunăstare și sustenabilitate ar trebui să stea la baza obiectivelor de creștere ale unității a companiei Kerry în următorii trei ani.
„Pandemia în curs de desfășurare a crescut preferințele consumatorilor față de îmbunătățirea imunității, gătitul autentic și proteinele vegetale. Acest lucru determină o mare parte din conducta de inovație a lui Kerry cu clienții pentru mărci de pe canalele de retail și de servicii alimentare ”, au scris aceștia. Analiștii se așteaptă ca firma să continue să investească în inovație și să crească cota de piață în categorii sănătoase.
„În 2020, grupul și-a revizuit ambițiile de mediu și include acum reduceri în lanțul de aprovizionare, care credem că ar trebui să fie un accent alături de urmărirea certificărilor precum RSPO pentru durabilitatea în lanțul de aprovizionare.”
Jason Molins, analist al produselor alimentare și al băuturilor la banca de investiții Goodbody, a adăugat: „Pe fundalul extrem de provocator al COVID-19, afacerea a demonstrat un grad ridicat de rezistență, afacerea sa de servicii alimentare îmbunătățind secvențial și depășind puternic piața mai largă.
Deși există un element de incertitudine cu privire la perspectivele exercițiului financiar 21, care este probabil să vadă o presiune descendentă asupra previziunilor, credem că afacerea este bine plasată pentru a-și reveni puternic în a doua jumătate a anului 2021 și până în 2022. "