Producatorul slovac de lactate Koliba, prezent pe piata locala din anul 2008, sustine ca romanii sunt fideli brandurilor autohtone ceea ce face destul de dificila evolutia unei companii straine pe segmentul produselor din lapte. Brandul Koliba a intrat pe piata din Romania in anul 2008, compania slovaca fiind prezenta si in Cehia, Ungaria si Croatia. Operatiunile din Romania sunt conduse de Francisk Emerik Iabloncic, 34 de ani, un roman de etnie slovaca. Inainte de a prelua conducerea producatorului de lactate, Iabloncic a ocupat functia de director general al Art Crystal Turda, o companie cu capital ceh. “Am preferat sa raman in tara pentru ca Romania are un viitor stralucit si, contrar parerii multora, daca vrei sa realizezi ceva, in Romania se poate”, sustine Francisk Iabloncic. Vanzarile producatorului slovac au atins anul trecut valoarea de 3,5 mil. euro, evolutie sustinuta in mare parte de categorii precum cascaval, cascaval afumat si unt. Brandul Koliba este prezent in magazinele Billa, Kaufland, Auchan, Carrefour si Metro Cash&Carry. Potrivit lui Iabloncic, materia prima folosita provine integral de la fermieri slovaci. Intrebat despre posibilitatea deschiderii unei unitati de productie in Romania, oficialul Koliba sustine ca pentru moment o astfel de investitie nu se justifica intrucat “in Romania nu se produce o cantitate suficienta de lapte si chiar cei care produc aici importa o mare parte din materia prima”. Una dintre tendintele observate de oficialul Koliba in ceea ce priveste consumul de lactate in Romania este atitudinea reticenta a consumatorilor fata de produsele internationale. “Consumatorii romani sunt fideli produselor autohtone si multi nu sunt dispusi sa dea macar o sansa si altor branduri. Sunt greu de convins cand vine vorba sa incerce produse internationale, ceea ce este un dezavantaj pentru brandurile care incearca sa isi faca loc pe piata din Romania”, spune Iabloncic.(Mai multe, pe www.wall-street.ro)