În ziua de 5 martie a.c., la București, în organizarea companiei Danone, a avut loc Conferința anuală a Fermierilor Danone, prilejuită în acest an de sărbătorirea a 25 de ani de prezență în România, a companiei de dimensiune globală.
Conferința a fost deschisă de domnul Cătălin Andreica-Manager Achiziții Danone, care a adresat participanților salutul de bun-venit.
Ulterior, a luat cuvântul doamna Oana Bejan-Manager de Vânzări Danone, aceea care, vorbind despre activitatea companiei, a subliniat că în momentul de față, Danone este un hub regional care, pe plan intern este de 23 de ani lider pe segmentul iaurturilor, deținând în prezent o cotă de piață de 26 % pe segmentul de produse acidofile, și de 45 % pe segmentul iaurturilor, inclusiv pe cel al segmentului de iaurturi pentru copii.
Tot doamna Bejan a analizat modul în care obiceiul de consum al românilor s-a modificat începând cu anul 2020, vânzările scăzând pe toate categoriile, iar consumatorii fiind mult mai economi.
Revenit la microfon, domnul Cătălin Andreica a vorbit despre faptul că Danone România este un hub regional, producând curent, pe lângă piața românească, pentru piețele din Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria, dar exportând masiv și în alte 9 țări din Uniunea Europeană, inclusiv în Franța și Portugalia, dar și în Marea Britanie, acolo unde foarte apreciată este smântâna Casa bună.
După pauză, doamna Agnes Kuthy-Head of C&P CEE a susținut o foarte interesantă comunicare despre agricultura regenerativă și necesitatea urgentă a fermierilor români de a reduce amprenta de carbon din fermele lor.
În completare, domnul Andreica a prezentat mai multe grafice din care a reieșit că România are cea mai mare amprentă de carbon din Uniunea Europeană și i-a avertizat pe cei prezenți de faptul că este posibil ca în curând să fie introduse timbre verzi inclusiv pe activitatea agroindustrială.
Tot domnul Andreica a informat auditoriul că Dadone sprijină cu fonduri directe fermierii care vor să își reducă amprenta de carbon în fermă.
Domnii Dan Herman-Sales Manager DSM și Adrian Găgean-Sales Manager Corteva, au prezentat activitatea firmelor pe care le reprezintă, precum și cele mai noi soluții de nutriție, inclusiv din gama celor menite să reducă emisiile de hidrogen și amprenta de carbon, precum și cele de mărire a producției de furaje.
Finalul secțiunilor de comunicări i-a aparținut domnului Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, acela care a evidențiat necesitatea creării unui front comun între fermieri și procesatori, în interesul comun.
Totodată, președintele Patronatului Laptelui a subliniat și faptul că trebuie acționat în scopul determinării autorităților de a susține financiar fermierii și procesatorii de lapte din România, pentru a putea face suportabile costurile tranziției verzi, neuitând să avertizeze asupra concurenței investitorilor străini, care, determinați de legislația foarte dură privind mediul, din țările lor, își vor deschide propriile ferme în România.
Ultima parte a evenimentului a fost consacrat acordării premiiilor de excelență din partea Danone România, unora dintre fermierii parteneri, după cum urmează:
Pentru cea mai bună microbiologie: Agroindustriala Pantelimon, Agrozootehnica Comișani.
Pentru cel mai mare procent de grăsime: Ferma Negoești, Ghiță Georgeta, Chiriță CGG Maria.
Pentru cel mai mare procent de proteină: FR Internațional Group, Albatros, Ilya Agro.
Pentru cea mai mare cantitate de lapte furnizată: Agrozootehnica Ulmeni, Koplax, Polaris Group Company.
Pentru cea mai mare creștere în afaceri: Agroseb, Domino Group.
Trofeul pentru sustenabilitate: V&G Oil 20002, Agro Chirea, Agrotrust.
Trofeul pentru loialitate: Agroind Focșani, Agropan Oyl, Agrozoo Independența, Agroindaf Afumați, Tellif Grup.