177
(Comunicat) Cultură, arhitectură, muzee, tradiții și preparate cu gust adevărat românesc, pe care, pentru mulți dintre noi, nu le poate egala nicio altă bucătărie internațională: în 2019, toate drumurile duc la Sibiu, primul oraș din România care a fost capitală culturală europeană șicare, anul acesta,a fost desemnat Regiune Gastronomică Europeană 2019. Aici, în inima orașului, Lidl și Mullen au construit Casa Lidl, locul unde vizitatoriiredescoperădiversitateași istoria gastronomiei românești, află despre tradiții uitate și învață despre meșteșuguri locale. Povestea, pe scurt: 4 luni de activări, cu aproape 30 de evenimente și 200 de ore de workshop-uri. Iar pe larg, în cele ce urmează: „Lidl îndrăgește tradițiile românești și susține, de ani buni, producătorii locali. Tocmai de aceea, de-a lungul anilor, am construit mai multe proiecte în jurul colaborării cu furnizorii români, cum sunt campaniile Cămara Noastră sau #trecipeproaspăt pentru Piața Lidl.Am mers mai departe și am creat diverse activări Cămara Noastrăîn jurul gastronomiei tradiționale, precum restaurantul La Iordache, urmat de Muzeul Cămărilor Românești sau Muzeul Bucatelor Ascunse. Iar anul acesta, suntem parteneri ai programului Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019, aducând astfel pe rafurile magazinelor noastre și produse din această regiune.Mai mult, ne propunem să surprindem constant publicul prin campanii capabile să trezească emoții și să ofere experiențe memorabile, aducand un suflu nou tradiționalului. Cu aceste idei am pornit la drum, alături de echipa Mullen, atunci când am început să conturăm proiectul Casa Lidl și ne bucurăm că a prins viață atât de frumos”, a spus Oana Radu, Marketing Director Lidl România. În Piața Mică, la numărul 10, trecutul fuzionează cu viitorul, bucătăria românească se reinventează sub accente inovatoare, meșteșugarii divulgă din secretele craft-ului lor, iar vizitatorii au parte de expoziții, workshop-uri, degustări și multe alte evenimente. „Lucrăm tot mai mult cu lucruri care nu există, de fapt, cu execuții efemere, care vor rămâne, în cel mai bun caz, într-un cloud. Ideea de a face o casă, de a face ceva pentru o incintă reală, în cel mai celebrat oraș românesc, a sunat din start ca ceva care poate avea valoare și sens. Sperăm că am contribuit mai departe la tot ce are Sibiul mai fain de spus”, a spus Mihai Costache, Group Creative Director Mullen.„Suntem încântați să participăm, în felul acesta, la viața unui oraș care reprezintă tot ce are România mai de preț: cultură autentică și tradiții exprimate prin gusturi. Vrem să le păstrăm și să le ducem mai departe împreună cu Lidl și seria de activări construită cu și pentru spiritul Sibiului”,adaugă Silviu Antohe, Group Creative Director Mullen.De început Casa Lidl și-a întâmpinat primii oaspeți pe 15 iunie.Și, cum orice casă are o gazdă, a noastră este Boier Gourmescu, un personaj creat de Mullen pe tiparul românesc: un om cumsecade, care, atunci când i se trece pragul, face orice ca musafirii lui să se simtă ca acasă. Și, ca orice gazdă primitoare, el își conduce invitații– să tot fie peste 100 pe zi – într-un tur al casei. În prima zi, Boierul i-a avut alături și pe Chef Florin Dumitrescu și Andrei Aradits, vechi prieteni ai tradițiilor românești. De prin călătorii adunate Turul interactiv începe în zona de expoziție, deschisă pentru vizite programate sau inopinate, unde românii descoperă povestea produselor Cămara Noastră. Printre exponate, se numără cele de la Muzeul Cămărilor Românești, proiectul inspirat de călătoria prin care Lidl și Mullen, alături de Chef Dumitrescu și Andrei Aradits, au căutat, în 2017, rețeta originală a unui român, pe care au transformat-o într-un produs de pe rafturile retailerului. Tot aici, vizitatoriiaflă secretele unor rețete mai puțin cunoscute, specifice diferitelor zone ale României, descoperite de aceeași echipă client-agenție. Apoi, în 2018, au pornit iară săgăsească un nou produs care să ajungă în magazinele Lidl, dar, pe drum, au descoperit mult mai multe bunătăți decât și-au imaginat, așa că le-au reunit pe cele mai cele în Muzeul Bucatelor Ascunse. Experiențe surprinzătoare: battle-ul generațiilor Continuăm și ajungem în zona de experiențe, unde Lidl și Mullen au pus tradițiile față în față cu formele moderne de exprimare artistică, în battle-ul generațiilor, în care taberele lucrează împreună pentru reîmprospătarea tradițiilor.De exemplu, vă puteți imagina vase olărite de artizani experți, asupra cărora și-au pus viziunea artistică grafferii? Da, s-aîntâmplatla Casa Lidl. Pentru următorul battle surprinzător, programul poate fi consultat pe surprize.lidl.ro/casalidl, în secțiunea Programul Evenimentelor. Vii la Casa Lidl, stai la masă Mai departe, experiența pregătită de Mullen și Lidl în Casa Lidl include galeria Cămara Noastră, zona de degustare a unor preparate delicioase românești, pregătite după rețete autohtone, cu produsele din gama marcă-proprie a retailerului dedicată furnizorilor locali. Totodată, aici au loc și diferite activări tradiționale reinterpretate, precum Rendez vous-ul Câmpenescdin iunie, unde participanțiis-au bucurat de un ospăț tradițional. Cum au construit Lidl și Mullen Casa Lidl? Adunând tradiție lângă tradiție, unite de câte o idee de workshop de cum se cos covoarele la război, de câte o piesă de rezistență din Muzeul Cămărilor Românești (2017) și Muzeul Bucatelor Ascunse (2018) și de câte un preparat tradițional din gama Cămara Noastră de la Lidl, făcut de producătorii români. Până acum, oaspeții Casei au strâns ca amintire peste 1400 de fotografii șiau băut peste 3100 de cafele. Am pornit cu peste 3500 de farfurii de ceramică realizate manual, cu care am dichisitCasa și pe care le-am oferit cadou oaspeților. Și-o s-o ținem tot așa, cum se spune. Pentru cine se gândește pe unde să plece în plimbare în concediu, avem o sugestie:hai în Sibiu, te așteptăm la un popas la Casa Lidl! Echipele implicate:Lidl: Oana Radu (Marketing Director), Mihai Cazacu (Advertising Manager), Dragoș Bădiceanu (Project Manager), Andreea Petre (Digital Project Manager)Mullen: Mihai Costache (Group Creative Director), Silviu Antohe (Group Creative Director), Alexandra Jitărel (Copywriter), Andreea Roscan (Art Director), Valentin Ionescu (Art Director), Nicoleta Grigoriu (DTP Designer), Andreea Ropotan (Head of BTL), Mihaela Rotariu (BTL Manager), Andra Panaitescu (Group Account Director), Alexandra Todirică (Account Manager), Corina Cozma (Senior Account Executive)Golin: Marina Constanda (Senior Manager), Ruxandra Simion (Manager), Bianca Cenușescu (Senior Media Associate), Andreea Tudor (Junior Media Associate)