International Dairy Forum 2018, care a avut loc săptămâna trecută în Palm Desert, California, a reprezentat o oază de optimism pentru industria globală produselor lactate căruia I s-a trasat viitorul. În timpul evenimentului și în ciuda condițiilor dificile de piață pentru fermieri sau tocmai de aceea, la evenimentul global au participat peste 1.000 de profesioniști din domeniul laptelui, reprezentând 37 de țări și 388 de companii, care s-au întâlnit timp de patru zile pentru a discuta oportunitățile care stau în fața industriei produselor lactate.Concentratele, pe primul loc Tendințele consumatorilor și inovația pentru produse lactate concentrate, a formulelor de nutriție și a lactatelor îmbogățite cu proteină, pentru consumatori, au reprezentat câteva dintre temele subiacente ale Forumului din acest an, organizatorii invitând participanții la "Formarea viitorului", pornind de la o constatare: ”Consumatorii sunt noii mutanți și agitatori pentru industria produselor lactate și a industriei alimentare, iar cei care îi urmăresc îndeaproape vor beneficia de avantajele acestora”. Oferind date globale, Steve Lerch-Market Analist Google, a oferit un rezumat al liniei dominante în rândul generației mai tinere: "Strong este new skinny", mai pe românește spus, mai bine mai puternic, decât să ți se vadă oasele! Acești trend-setteri, care reprezintă o treime din populație, simt că este important pentru identitatea lor și nu numai că vor să știe despre calitățile nutriționale ale alimentelor, ci și despre proprietățile lor funcționale, adică: Acest aliment mă va ajuta să-mi exercit mai bine munca? Mă vă ajuta să mă recuperez mai repede? Mă va ajuta să pierd în greutate? Mă va ajuta să fiu mai sănătos? Marcile care pot răspunde la aceste intrebari au mai multe sanse de a-si construi loialitatea fata de consumatori. Produse cum ar fi shake-uri de proteine din zer și alte formule de nutriție dețin deja un loc important în industria alimentară sportivă, care a ajuns la finalul anului trecut la 28 de miliarde de dolari, numai în Statele Unite! Așadar, în cadrul tendințelor existente există încă loc pentru dezvoltare. Prin urmare, domeniul alimentației sportive și domeniul funcțional al alimentelor rămân o mare oportunitate pentru industria laptelui. De la ”Fără gluten”, la ”Are proteine”! Până de curând, multe mărci de produse lactate și-au comercializat produsele prin așa-numitele campanii "ce nu este": fără grăsimi, fără RBST etc. În adevăr, dacă firmele își comercializează laptele cu mențiuni gen "fără gluten", altele se simt forțate să le urmeze exemplul. Este adesea mai ușor să se răspundă noțiunilor preconcepute ale consumatorului și a grijilor față de alimente decât să îi educăm. Cu toate acestea, consumatorii mai tineri răspund mult mai bine la un mesaj care se ocupă de atributele pozitive ale produsului. Cu alte cuvinte, spuneți consumatorilor ce conține produsul din lapte, cum ar fi proteine sănătoase și calciu, și nu ceea ce nu este în produs. Lactate "demne de încredere" La evenimentul global s-a subliniat că 86% dintre consumatori folosesc telefoanele mobile pentru a face o listă de cumpărături, în timp ce 59% utilizează telefonul în timp ce fac cumpărături, potrivit lui Steve Lerch. Există peste 500 de milioane de bloguri și site-uri alimentare și 69% dintre mileniens fac poze cu produsele alimentare, înainte de a mânca. Permițând consumatorilor să cumpere, să citească și să interacționeze cu alimentele și cu marca lor, printr-un telefon mobil, este cel mai bun mod de a-și atrage atenția și de a-și asigura loialitatea. În concluzie, există oportunități pentru toți în industria produselor lactate, dacă putem înțelege și utiliza noile tendințe ale consumatorilor. Iar caracteristicile principale ale acestor tendințe sunt: funcționalitatea produsului lactat, beneficii, punerea accentului pe conținutul benefic și transparența totală a companiilor.