Tehnologii

228

Lactalis își continuă strategia de consolidare a afacerilor din România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Inovația, investițiile în tehnologizare și în branduri dar, mai ales, calitatea și siguranța pentru consum a produselor fabricate în România sunt o prioritate constantă a Grupului Lactalis, după cum se arată într-un comunicat transmis redacției Meat.Milk.

Urmând planurile strategice deconsolidarea afacerilor în România, pe principii de organizare eficientă a activităților de producție la standarde optime, Grupul Lactalis a decis închiderea unităților de producție Floreni și Vatra Dornei din cadrul societății Dorna Lactate. Brand-ul LaDorna și societatea Dorna Lactate își continuă, însă, existența în România, iar portofoliul de lactate LaDornava fiprodusîn celelalte fabrici românești ale grupului.

“Această măsură este menită să ne asigure continuarea procesului de producție și a investițiilor în dezvoltarea portofoliului LaDorna cu respectarea riguroasă a cerințelor de performanță și siguranțăale Grupului Lactalis.

Am fost nevoiți să luăm această decizie după epuizarea tuturor încercărilor de eficientizare a activității în cele două fabrici, luând în considerare șinoua realitate economică care ne determină să fim mai atenți la operativitatea business-ului nostru în România și să ne adaptăm planurile coerent, pentru arămâne competitivi în industrie.

 A fost o decizie grea,însă cel mai important este că putem duce mai departe povestea brandului LaDorna în România, cu structurile moderne disponibile local.Este unul dintre angajamentele majore ale Grupului Lactalis în România, ne dorim în continuare să menținem business-ul și să-l creștem sănătos aici, în România, contribuind astfel la redresarea economică națională, prin noi investiții și noi locuri de muncă.

În egală măsură, suntem preocupați să protejăm drepturile fiecăruia dintre colegii noștri afectați de concediere și să reducem cât de mult posibil impactul regretabil pe care acest proces îl va avea asupra lor”, declară GIAMPAOLO MANZONETTO, Director General GRUP LACTALIS ROMÂNIA.

Angajații afectați de măsura de concediere colectivă în fabricile Floreni și Vatra Dornei vor primitot sprijinul companiei în a-și găsi un alt loc de muncă, fie în cadrul celorlalte societăți aparținând Grupului Lactalis în România, fie în alte companii. O parte dintre angajați va primi oferte pentru locurile de muncă disponibile în cadrul celorlalte companii românești din grup.

Mai mult, Lactalis va oferi salariaților disponibilizați consiliere privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională și suport specializat în orientarea lor către acele companii și posturi vacante existente la nivel local. În plus, salariații vor beneficia și de instruire pentru căutarea unui nou loc de muncă, iar compania îi va recomanda companiilor de recrutare cu care colaborează.De asemenea, angajații afectați de măsura concedierii colective vor primi compensații salariale.

Întregul proces se va încheia la sfârșitul lunii august 2020, cu respectareastrictă a tuturor reglementărilor legale în vigoare.

Decizia nu afectează în niciun fel activitatea de colectare a laptelui de la producătorii locali. Colectarea lapteluiva continua să se desfășoare normal, cu păstrarea integrală a contractelor încheiate cu fermierii români parteneri și direcționarea laptelui către celelalte fabrici. Grupul Lactalis rămâne cel mai mare colector de lapte din România, cu aproximativ 250 de milioane de litri de lapte colectat și procesat anual, iar un altangajament important al companiei este susținerea producției românești de lapte.

Brandul LaDorna a luat naştere în 1998, iar misiunea sa de a le oferi consumatorilor lactate bune produse în România merge mai departe. Producția pentru portofoliul brandului LaDorna se va împărți între fabrica Albalact din Oiejdea, județul Albași fabrica Covalact din Sfântu Gheorghe, județul Covasna.

LaDorna este unul dintre cele mai cunoscute branduri de lapte și produse lactate din România și lider de piață pe segmentul laptelui UHT și a smântânii lichide.LaDorna a lansat prima marcă de lapte UHT din România și s-a implicat în construirea fermelor ecologice certificate de Uniunea Europeană. SocietateaDorna Lactate face parte din grupul francez Lactalis din anul 2008.

Cu o tradiție de aproape 90 de ani, grupul francez Lactalis este cea mai mare companie de lactate din lume, având activități operaționale în 83 de țări de pe toate continentele. Din anul 2008, Lactalis a devenit și unul dintre cei mai importanți jucători pe piața din România.

Grupul Lactalis deține în România companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Rarăul, Lactate Harghita, Lactalis România, Parmalat România și Lactalis Logistic și reunește peste 2300 de angajați,7 branduri românești (LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor) –inclusiv mărci regionale (precum Friss, comercializat în județele Harghita și Covasna) - și branduri internaționale (President, Galbani, Santal).

Activitățile de producție ale companiilor se desfășoară astăzi în7 fabrici, dintre care cele mai mari sunt fabrica Albalact din Oiejdea, județul Alba, Covalact din Sf. Gheorghe, județul Covasna și Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava.Companiile românești din Grupul Lactalis vând peste 200.000 de tone de produse finite în fiecare an și, cumulat, au o cifră de afaceri de aproape 250 de milioane de euro (produse lactate și sucuri).

În ultimii ani, GrupulLactalis a direcționat mari investiții în creșterea capacităților de producție din fabrici prin retehnologizare, lucru care a permisdezvoltarea portofoliilor aparținând brand-urilor locale, darși majorarea exporturilor către alte subsidiare din grup și demararea producției locale pentru game fabricate de către alte subsidiare europene.

O altă etapă investițională importantă a cuprins sistemele IT și logistica. Grupul Lactalis are o strategie stabilă de dezvoltare în România, prin continuarea investițiilor în tehnologizarea și automatizarea fabricilor, în logistică și în brand-urile românești din portofoliul său.

Grupul Lactalis se implică activ și în comunitățile în care își desfășoară activitatea, cu precădere în această perioadă de mari încercări.Toate companiile românești ale Grupului au contribuit cudonații substanțiale în bani, produse lactate și produse sanitare în valoare de peste 1.200.000 de lei, ajutând astfel spitalele, personalul medical, pacienții și oamenii din categoriile defavorizate.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2