În Europa vânzările de produse bio sunt mai mari faţă de cele necertificate ecologic. În România raportul este invers. Laptele rămâne categoria de produse bio cea mai cautată de consumatorii români. În hypermarketul Cora laptele bio reprezintă 7% din întreaga cantitate de lapte vandută, în timp ce în hypermarketul Carrefour, laptele bio reprezintă 1% din totalul de vânzări al categoriei lapte pasteurizat şi 4% din categoria de lapte uht. Kefirul bio reprezintă 9% din totalul vânzărilor din această categorie de produse, untul bio are 2% din vânzări, iar ouăle bio 1% din vânzări, noteaza Ziarul financiar. “Pe categoria patiserie industrială, vânzările pe segmentul bio au crescut cu aprox. 40% faţă de anul trecut. În ultimii ani vânzările pe acest segment au urmat un trend ascendent şi estimăm că, în viitor, acestea vor creşte cu aproximativ 15%. Cele mai cumpărate produse bio pe categoria patiserie industrială sunt snaking-urile (gustările) dulci şi sărate, iar ponderea produselor bio pe categoria patiserie industrială este de aproximativ 5%”, declară Andreea Mihai, director marketing Carrefour. “Pe categoria pâine bio, vârful vânzărilor s-a înregistrat în 2009, după care vânzările au început să scadă. Pentru 2014 ne aşteptăm la menţinerea vânzărilor la nivelul celor din acest an. Cel mai căutat produs din categorie este pâinea integrală, cu seminţe”, completează Mihai. “Ca trend general cred că produsele alimentare bio vor avea o creştere mai mare faţă de cosmetice, deoarece în primul rând suntem ceea ce mâncăm şi apoi ceea ce folosim în materie de frumuseţe”, afirmă Oana Suciu, Managing Partner al producătorului bio Canah.(Mai multe, pe www.zf.ro)