O propunere a organizaţiei Save the Children a stârnit un val de discuții în Marea Britanie, informează adnkronos.it, citează gazeta de sud. Membrii organizaţiei sunt de părere că ambalajele pentru laptele praf pentru copii ar trebui „tratate“ la fel ca pachetele de ţigări. Concret, avertismentul „Brestfeeding is best“ (Alăptatul este cel mai bun), deja prezent pe cutiile de lapte praf comercializate în Marea Britanie, ar trebui mărit, astfel încât să ocupe o treime din suprafaţa ambalajului. În noul raport „Superfood for Babies“, specialiştii asociaţiei atrag atenţia asupra faptului că, dacă fiecare mamă şi-ar alăpta copilul imediat după naştere, ar putea fi salvaţi nu mai puţin de 95 de nou-născuţi pe oră, adică 830.000 de copii într-un an. În raport, Save the Children scoate în special în evidenţă beneficiile înregistrate în cazul copiilor care în prima oră de viaţă primesc aşa-numitul colostru, primul lichid secretat de glandele mamare după ce bebeluşul s-a născut, lichid extrem de important pentru formarea sistemului imunitar. Reprezentanţii organizaţiei consideră necesară trecerea la etichete format „XL“, afirmând că unele tehnici de marketing utilizate de companiile producătoare ar putea să le convingă pe femei că laptele praf este chiar mai bun decât laptele matern. Din acest motiv, organizaţia a anunţat că va face o petiţie, pentru a determina companiile din acest sector să „mărească avertimentele la până o treime din suprafaţa ambalajului, pentru a atrage atenţia că laptele praf este inferior celui matern“. În opinia lui Brendan Cox, director al Save the Chidren UK, dimensiunile avertismentului „Breast is best“ ar trebui mărite nu doar în Marea Britanie, ci, în general, în toate ţările industrializate, de unde laptele este apoi exportat în alte ţări în curs de dezvoltare. Alte organizaţii consideră însă că o astfel de iniţiativă nu ar face decât să contribuie la creşterea sentimentelor de vinovăţie ale femeilor care nu îşi pot alăpta copiii.