Stiri

109

Licitația pentru un brand de brânzeturi emblematic din Australia – Lactalis favorit

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Gigantul francez Lactalis a devenit principalul candidat la achiziția diviziei de produse alimentare și de larg consum a cooperativei neozeelandeze Fonterra în Australia, care include brandul de brânzeturi Mainland. Pachetul vândut mai cuprinde mărcile Perfect Italiano, Western Star (unt) și licența pentru produsele Bega Cheese în Australia.

Vânzarea face parte dintr-o strategie mai amplă a Fonterra de a-și vinde segmentul de produse de consum și de a se concentra pe activitatea principală – ingredientele pentru industrie (B2B).

Lactalis, care deține deja mărci australiene cunoscute precum Pauls și Vaalia, a primit exclusivitate pentru negocieri, după ce a concurat cu grupuri precum Meiji (Japonia) și Bega Group, în parteneriat cu FrieslandCampina (Olanda). Deși Fonterra spera la o evaluare de până la 4 miliarde USD, analiștii estimează un preț final mai mic.

Autoritatea de Concurență din Australia (ACCC) a aprobat tranzacția, considerând că suprapunerile pe piața laptelui crud sunt limitate și că, în segmentul produselor finite, companiile vizau categorii diferite (Fonterra – brânzeturi, Lactalis – lapte și iaurt).

Dacă se va finaliza, achiziția va consolida poziția Lactalis în Australia, iar pentru Fonterra va marca o schimbare strategică importantă. Tranzacția este un exemplu relevant de cum marii jucători internaționali redesenează piața mondială a lactatelor, cu impact semnificativ asupra producătorilor, procesatorilor și consumatorilor.

(Foto: Lactalis Group)

 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2