158
Vânzările realizate de hipermarketuri din segmentele de rotiserie, brutărie proprie, măcelărie şi din vitrinele asistate au depăşit anul trecut 2 mld. lei (cca 500 mi. euro), având o contribuţie de 10% la totalul businessurilor de profil din România. Afacerile realizate de „bucătăriile proprii“ ale lanţurilor de hipermarketuri au crescut constant an de an, odată cu expansiunea şi cu orientarea clienţilor către aceste produse. Avansul veniturilor a fost de 14% anul trecut, însă încasările sunt duble faţă de 2008. „Retailerii se orientează tot mai mult către aceste vitrine asistate pentru că vor să atragă clienţi care sunt grăbiţi, care vor să mănânce ceva la birou şi nu mai au timp să îşi gătească. Consumatorul ţintă este de regulă tânăr, ocupat şi din mediul urban“, explică un executiv de top din comerţul modern. El adaugă că vânzările de mezeluri de la vitrina asistată nu intră în competiţie cu cele de la raft, clientul fiind diferit. „Mai mult, comportamentul de consum s-a schimbat şi astăzi clientul nu mai cumpără o caserolă de mici sau un salam, ci doar cât consumă într-o zi sau două“, adaugă el. Pe piaţa locală există peste 180 de hipermarketuri împărţite între cinci reţele, respectiv Kaufland (108 unităţi), Auchan (33), Carrefour (29), Cora (11) şi Real (4), cu afaceri totale de peste 20 de miliarde de lei. Aceste magazine sunt de altfel cele care au şi cele mai dezvoltate vitrine asistate şi printre puţinele unităţi din piaţă cu rotisoare şi magazine proprii de tip fast-food, se arată într-o analiză ZF Corporate.