Repere

233

Marca proprie îi ajută pe consumatori să economisească bani

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Aproape jumătate dintre consumatorii europeni (46%) declară că sunt „extrem de îngrijorați” de schimbările climatice și că produsele private label îi ajută să facă economii, a constatat cea mai recentă ediție a EY Future Consumer Index, citată de EuropeanSupermarketMagazine.

Schimarea climatică și schimbarea alimentelor

Potrivit raportului, 42% iau în considerare schimbarea alimentelor pe care le consumă din cauza efectelor schimbărilor climatice asupra prețului sau disponibilității, în timp ce 29% au fost deja forțați să facă diferite alegeri alimentare.

În plus, aproximativ 56% dintre respondenți consideră că consumatorii ar trebui să împingă companiile să obțină rezultate sociale și de mediu mai bune.

„Acum asistăm la o schimbare tangibilă în percepțiile și comportamentele consumatorilor”, a comentat Kristina Rogers, lider global pentru consumatori EY.

„Nu caută doar să consume mai sustenabil, ci trebuie să-și adapteze stilul de viață pentru a ajuta la abordarea provocărilor pe care le aduce schimbările climatice.

„Din punct de vedere istoric, a existat un decalaj între intenție și acțiune pentru guverne, companii și consumatori înșiși în eforturile lor de a aborda sustenabilitatea, dar efectele reale ale schimbărilor climatice asupra vieții oamenilor reduc acest decalaj și vor forța o accelerare a acțiunilor întreprinse de companiile de consumatori pentru a construi reziliența în afaceri și pentru a sprijini schimbările necesare pe care consumatorii le vor face în ceea ce cumpără și cum îl cumpără.”

Consumatorii sunt îngrijorați de banii lor

Cea de-a 13-a ediție a EY Future Consumer Index a chestionat peste 22.000 de consumatori din 28 de țări.

A constatat că până la 80% dintre consumatorii din întreaga lume rămân „îngrijorați” de finanțele lor, 54% spunând că intenționează să cumpere mai puțin în viitor, atât pentru a economisi bani (conform a 73% dintre respondenți), cât și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%).

Cu toate acestea, 39% dintre respondenții din întreaga lume au atribuit cheltuielile mai mici pentru a ajuta mediul înconjurător, cu moda, îmbrăcăminte și încălțăminte printre categoriile în care mulți caută să cheltuiască mai puțin.

Alte moduri prin care consumatorii caută să-și întindă bugetele, a constatat studiul EY, includ mai mult gătitul și distracția acasă (cu 9% și, respectiv, 5%, comparativ cu octombrie 2022) și comandarea mai puține alimente la pachet (43%).

Eticheta privată e de ajutor

Aproximativ 61% dintre respondenți declară că produsele cu etichetă privată îi ajută să economisească bani – cu puțin mai puțin de două treimi (64%) remarcând că produsele mărcii din magazin „le satisfac nevoile”. Cu toate acestea, studiul a constatat că interesul consumatorilor pentru marca privată a scăzut, în general.

De fapt, mai mult de o treime (35%) dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărcile în care au încredere – în creștere cu zece puncte procentuale față de februarie 2022.

În timpul sărbătorilor de iarnă, 61% dintre respondenți au luat parte la evenimente publice, 71% spunând că intenționează să „aștepte” să facă unele achiziții până la aceste evenimente, comparativ cu doar 48% în noiembrie 2021.

„Consumatorii și-au dovedit, în repetate rânduri, capacitatea lor de a se adapta la perturbările cumulate cu care s-au confruntat”, a adăugat Rogers.

„Ei reevaluează în mod constant ceea ce consideră a fi esențial și evită din ce în ce mai mult cumpărăturile impulsive neesențiale, dar experiența rămâne esențială ca factor decisiv pentru consumatori atunci când aleg să cumpere online, mai degrabă decât să se îndrepte către un magazin.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2