177
Sondajul anual McKinsey & Company dezvăluie ce anume îi preocupă pe directorii din industria lactatelor în 2025.
O nouă orientare
Pentru al șaptelea an consecutiv, McKinsey & Company, alături de Asociația Internațională a Alimentelor Lactate (IDFA), a chestionat peste 100 de directori din industria lactatelor pentru a afla care sunt principalele lor priorități de afaceri.
Sondajul a fost realizat în trimestrul 4 al anului 2024 în rândul respondenților din companii cu sediul în America de Nord, Europa și Oceania.
În 2024, scopul corporativ, talentul și costul au fost primele trei priorități pentru directorii din industria lactatelor.
Anul acesta, scopul a scăzut pe locul patru, în timp ce costul a urcat în fruntea listei. Talentul a rămas pe locul doi, urmat de creșterea volumului pe locul trei.
La celălalt capăt, sustenabilitatea a scăzut de pe locul cinci pe locul șapte, depășită de datele digitale și analizele pe locul șase.
Marje reduse
Nu este surprinzător faptul că pentru 69% dintre directori, costul este în centrul atenției, comparativ cu 48% și 50% în cei doi ani precedenți.
Acest lucru reflectă preocupările continue legate de logistică, inflație și volatilitatea costurilor de producție, care continuă să reducă marjele, conform analizei McKinsey.
Talentul, o prioritate principală pentru 67% dintre cei chestionați, este, de asemenea, o prioritate importantă, evidențiind provocările continue în acoperirea deficitului de competențe în agricultură, procesare și producție.
Inovație în produse și procesare
Tot mai mulți directori din industrie se așteaptă ca sectorul să crească în următorii trei ani, 80% față de 76% dintre respondenți în 2024 considerând că volumul va crește peste 3% pe termen scurt.
Cererea de produse lactate este, de asemenea, menită să alimenteze fluxurile de inovare, 65% dintre cei chestionați declarând că intenționează să crească investițiile în inovarea produselor în următorii 3-5 ani; în timp ce 79% intenționează să stimuleze inovația în industria prelucrătoare în această perioadă.
Adoptarea inteligenței artificiale (IA)
Într-o schimbare față de anul trecut, există o concentrare sporită pe tehnologia digitală și analiză, peste 5 din 10 (54%) declarând că utilizează inteligența artificială (IA) în stabilirea prețurilor, optimizarea producției, managementul lanțului de aprovizionare și alte domenii.
Este important de menționat că aproape toți cei 29 de directori care au fost, de asemenea, intervievați în cadrul cercetării au declarat că intenționează să utilizeze IA în viitor - deși unii au avut îngrijorări cu privire la eficacitatea tehnologiei actuale.
Relevanța sustenabilității se estompează…
Deși sustenabilitatea este acum o prioritate centrală pentru directorii din industria lactatelor, nu este o prioritate majoră pentru lideri. Doar 12% dintre respondenți au clasat-o în top 3, în scădere de la 44% acum un an.
…dar rămâne relevantă
Dar, potrivit McKinsey, este probabil ca sustenabilitatea să rămână relevantă pentru firmele de lactate pe termen lung - produsele comercializate ca fiind „sustenabile” au înregistrat o creștere a vânzărilor de 3,5% în comparație cu produsele convenționale, conform unui studiu citat de companie.
Prioritățile principale ale liderilor din industria lactatelor în 2025, conform celui mai recent sondaj McKinsey & Company / IDFA, sunt următoarele:
Costuri
Talent
Creșterea volumului
Scopul corporativ
Reziliența lanțului de aprovizionare
Digital și analiză
Sustenabilitate
(Foto: Freepik)