168
Fermierii și procersatorii de lapte din România vor putea avea ocazia să afle ultimele noutăți de pe piața europeană a laptelui și lactatelor de la expertul Arla Foods, domnul Sven Norgard Madsen. Membru al board-ului companiei și Chairman al Danish Dairy Board, proprietar al unei ferme de vaci de lapte, domnul Madsen va susține o comunicare în workshop-ul din data de 26 iunie dedicat sectorului de lapte, în cadrul căreia va vorbi despre modul de asociere a fermierilor în vederea producției, procesării și coercializării laptelui și lactatelor. Totodată, reprezentantul Arla Foods se va referi și la noua arhitectură a pieței europene a laptelui, după data de 1 ianuarie, când se va renunța la sistemul de cote. Domnul Sven Norgard Madsen va fi prezent pe toată durata conferinței, anunțându-și disponibilitatea de a sta la dispoziția fermierilor și procesatorilor români pentru a răspunde oricărei întrebări legată de activitatea Arla, despre unltimele noutăți legate de producția și procesarea laptelui. Compania gigant Arla Foods, care operează la nivel global, și care, în fapt, reunește într-o formă cooperatistă fermieri din Danemarca, Suedia și Germania, va fi prezentă la Conferința Internațională infoALIMENT care se va desfășura în perioada 13-14 iunie la Poiana Brașov, în organizarea agenției infoALIMENT și a revistelor Fabrica de Lapte și Fabrica de Carne. Arla Foods deține unități de procesare în 14 țări, oficii de vânzări în alte 20, reunind 17.000 de salariați. Produsele companiei sunt comercializate sub brand-urile Arla, Lurpak și Castello în peste 100 de țări. Derulându-și afacerile sub conceptul ”Aproape de natură”, produsele Arla Foods nu conțin arome sau coloranți artificiali, aditivii fiind drastic limitați. Totodată, Arla este cel mai mare producător de lactate organice din lume. Cifra de afaceri în 2011 a concernului danezo-suedezo-german a fost de aproape 55 de miliarde de koroane daneze, cu un profit net de 1, 3 miliarde de koroane. Cantitatea de lapte procesat, în 2011, a fost de 9,3 milioane de litri, iar totalul membrilor cooperatori a fost de 8.204. Până în anul 2015, Arla Foods își propune să totalizeze un număr total de peste 250 de milioane de clienți, numai în Europa nordică și Marea Britanie, să crească vânzările în UK, Danemarca, Suedia, Finlanda, Germania și Olanda, dar și în Rusia, Polonia, Statele Unite, Orientul Mijlociu și țările Africii de Nord. Totodată, multinaționala dorește să își consolideze afacerile, exclusive pe baze sustenabile.