Tehnologii

162

Membrii Parlamentului Europeană sprijină etichetarea originii cărnii

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Membrii Comitetului Mediului, Sănătății Publice și Siguranței Alimentare (ENVI) din Parlamentul European (MEPs) au votat 48 la 15 pentru a introduce legislația privind etichetarea originii cărnii folosită ca ingredient în produsele alimentare, informează Globalmeatnews.

Votul, care va fi repetat cu toți eurodeputații la o ședință în plen în februarie, solicită Comisiei Europene să stabilească propuneri legislative privind etichetarea țării de origine pentru toate produsele din carne procesată, cum este deja cazul pentru carnea proaspătă de bovine. Patru deputați s-au abținut de la vot. Comitetul speră că o astfel de reglementare ar putea "reconstrui încrederea consumatorilor în urma scandalului cărnii de cal, cât și alte cazuri de fraudă alimentară". Organizația consumatorilor europeni (BEUC), care a lansat cea mai recentă campanie pe această temă în luna septembrie 2014, susține că votul a fost un pas în direcția cea bună. "Recentul raport al Comisiei arată că impunerea unei legi obligatorii comune privind etichetarea originii cărnii pentru toate tipurile ar crea multe provocări operaționale pentru industrie. Aceasta ar necesita adaptări radicale în lanțul alimentar, și ar duce la costuri suplimentare semnificative pentru companii și autoritățile publice, un impact negativ asupra competitivității și comerțului." Comitetul a spus că a fost nevoie de o imagine mai clară a impactului asupra prețurilor produselor din moment ce cifrele raportului Comisiei și cele ale grupului de consumatori francezi Que Choisir au variat. Comisia a constatat că etichetarea ar duce la o majorare de preț cu 15-50%, în timp ce grupul francez a sugerat că prețui unei lasagna ready meal ar crește doar cu 1,5 cenți (€). FDE a declarat că raportul Comisiei a arătat că interesul general puternic al consumatorilor în etichetarea originii s-a clasat mai jos decât interesul pentru preț și calitate sau alte aspecte senzoriale în ceea ce privește factorii care afectează alegerile consumatorilor. Raportul a sugerat consumatorilor "disponibilitatea de a plăti" un preț cu 60-80% mai mic.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2