136
Chinezii de la Mengniu fructifică la maxim comerțul electronic care este acum punctul principal de intrare pentru importurile de produse lactate în China, obținând o cotă de două treimi din întreaga piață de consum pentru importurile de produse lactate. Popularitatea canalului a fost stimulată de prețul relativ scăzut al produselor, combinat cu comoditatea de a le livra la domiciliu, până în momentul în care doar 34% din lactatele importate nu sunt vândute în acest mod. Potrivit CCM, o firmă de informații de piață citată de Dairy Reporter, taxele mai mari anunțate asupra importurilor de produse lactate nu sunt susceptibile de a schimba în mod semnificativ comportamentul cumpărătorilor, deoarece cererea de lactate străine de calitate din China este relativ egală. Dar, această tendință spre vânzările online a condus la o mai bună cooperare între industria laptelui din China și giganții din comerțul electronic. Un exemplu în acest sens a fost anunțul că cel de-al doilea mare producător de produse lactate din China, Mengniu, va colabora îndeaproape cu Alibaba. Cum Mengniu își va realiza profiturile, în principal, prin vânzarea de produse lactate lichide și înghețată, legătura se va concentra pe utilizarea platformei de livrare Alibaba, pentru a asigura vânzarea rapidă și fiabilă de produse proaspete. În plus, companiile doresc să împărtășească datele lor pentru activități de marketing eficiente și precise. Nu este străină importanța datelor. În acest sens, Mengniu lucrează pentru a stabili o echipă de prelucrare a datelor profesionale peultimii patru ani pentru a efectua exploatări de informații, modelare și analiză. Până în prezent, a acumulat o cantitate mare de informații despre piața produselor lactate. Între timp, Alibaba are date cuprinzătoare despre o varietate de sectoare. În mod similar, Yili a încheiat un acord de cooperare cu JD Daojia, o platformă destinată livrării în termen de două ore de la plasarea comenzilor. Această afacere urmărește să faciliteze livrările de iaurt proaspăt Yili și alimentele congelate prin intermediul serviciului logistic puternic al lanțului rece al companiei JD Daojia, care permite industriei lactatelor să desfășoare o afacere într-un mod care nu a fost posibil până în prezent. Să amintim că Alibaba are chiar propriile supermarket-uri offline din China, care vând produse alimentare și produse lactate. Acestea, la rândul lor, au centre care se ocupă de comenzi online și pot livra produse în termen de 30 de minute. Potrivit cercetărilor realizate de Goldman Sachs, supermarketurile online, vânzările de produse omnichannel și orașele de nivel inferior au dus la creșterea nivelului de comerț electronic chinez la nivelul următor, până la nivelul pieței de retail online, care ar putea fi în valoare de aproximativ 1,7 miliarde de dolari SUA până în 2020 - Valoarea curentă. Mai mult, canalul trece peste intermediari și comercianții cu amănuntul, permițând producătorilor să vândă direct consumatorilor finali. Pentru companii, aceasta înseamnă că marketingul și promovarea online și platformele de comerț electronic au devenit o sarcină cheie pe care trebuie să le îndeplinească pentru a-și plasa produsele și mărcile în lumina potrivită. Guvernul chinez a anunțat recent că va amâna până la sfârșitul anului 2018 reglementări mai stricte privind comerțul electronic transfrontalier care ar crește atât taxele, cât și reglementările privind produsele vândute prin acest mediu. Odată cu întârzierea, guvernul dorește să ofere mai mult timp comercianților cu amănuntul pentru a se pregăti pentru schimbările care urmează.