RepereStiri

220

Metro Expo - noi solutii pentru afaceri

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Metro Cash&Carry Romania, divizia celui mai mare grup de retail german, a investit peste 2,5 milioane de euro pentru realizarea Metro Expo, cea mai mare expozitie dedicata profesionistilor din comert, manifestare organizata la Romexpo, in perioada 23-26 octombrie, la care au participat circa 400 de furnizori de bunuri si servicii. La manifestare, au fost prezenti peste 100.000 de clienti invitati din tara, in realizarea proiectului fiind implicati aproximativ 600 de salariati Metro. Intrarea la expozitie s-a facut pe baza de legitimatie de client.

Cei 400 de expozanti, toti clienti sau parteneri ai organizatorului, s-au gandit sa se faca utili si celor care doar isi proiecteaza afacerea, precum si celor care vor sa o dezvolte. Ei si-au prezentat oferta in cei 15 000 de metri patrati disponibili in pavilionul central al Romexpo. Au venit cu solutii de finantare pentru IMM-uri bancile: BCR, BRD, Raiffeisen Bank, RBS Bank Romania si Unicredit Tiriac Bank. Consultanta pe partea de finantare si contractare de credite ofera si angajatii Metro, care nu au insa voie sa recomande o anumita banca pentru credit. Dacia a prezentat, in pavilionul central de la Romexpo, varianta restilizata a break-ului MCV, lansata la inceputul acestei luni la Paris. Bineinteles, din standul producatorului auto, nu au lipsit Logan Pick-Up si Logan VAN. Si Ford a fost prezent la targ, cu modelul Transit. Producatorul de bere InBev, imbuteliatorul marcii Beck's, si-a adus noile frigidere de prezentare, Cramele Halewood si-au trimis somelierii, iar Caroli si-a prezentat tonomatul de sandviciuri calde. Henkel a venit la Metro Expo cu noii detergenti compacti, fiecare vizitator al standului primind o cutie de Persil Eurocompact. Compania a vizat, prin prezenta la targ, cresterea imaginii in randul clientilor Metro, informarea potentialilor cumparatorilor despre detergentii compacti si prezentarea intregului portofoliu de produse. O reusita pentru producatorii de mezeluri De departe cea mai bogata si aglomerata sectiune a expozitiei a fost cea de Carne si Preparate. Vizitatorii, de specialitate ori nu, s-au inghesuit sa deguste din specialitatile expuse. Expozantii au incercat sa ii atraga si prin maniera de amenajare a standurilor. Unii s-au axat pe o prezentare moderna, iar altii s-au intors in timp, la vremea in care sunculitele si carnatii erau atarnati pe barne de lemn la curtile boierilor, muzica rasuna din cimpoaie, iar ostenii aparau cu sabia bunataturile. "Pentru noi, expozitia aceasta reprezinta un mare succes; ne-am atins toate obiectivele propuse", declara Cristi Otoiu, marketing manager al Companiei Zimbo. Si Doru Ilie, HoReCa Manager la Korani Trading Calarasi, considera Metro Expo o reusita, insa marturiseste ca si-ar dori, pentru editiile viitoare, "spatii mai mari si mai bine pozitionate, care sa puna in valoare produsele prezentate". Amiral a prezentat produse traditionale Casa Secuiului, in timp ce Zimbo si H&E Reinert au etalat, inca o data, calitatea germana. MIP Slovenia, prezenta in Romania prin brand-urile Carnig si Casa Munteneasca, si-a expus la targ noua gama de produse. Cheltuielile firmei, in ceea ce priveste participarea la expozitie, s-au ridicat la aproximativ 20.000 de euro, ne-a declarat Alexandra Chitu, directorul de vanzari al companiei. In "Piata de peste", vizitatorii au avut de ales dintre 75 de specii de peste, importat din 12 tari. Metro a propus, de asemenea, idei pentru dotarea unui hotel, amenajarea unei bucatarii rapide, a unei macelarii, rotiserii si a chiar a unui restaurant brazilian. Schimbare de strategie Metro Expo face parte din strategia de repozitionare pe piata, demarata in 2006, prin care reteaua Cash & Carry isi propune sa ofere clientilor companiei solutii pentru afacerile lor. Metro se indeparteaza astfel de consumatorul final si se orienteaza puternic spre castigarea clientilor mari. Noua strategie este determinata si de expansiunea rapida a lanturilor de supermarketuri. Metro Cash&Carry opereaza in tara noastra prin 23 de magazine. Strategia Metro Cash & Carry in Romania, pentru anul 2008, presupune atat continuarea procesului de consolidare, prin remodelarea a trei centre comerciale, cat si relansarea expansiunii, prin deschiderea, la finalul acestui an, a magazinului Metro Cash & Carry la Deva. Grupul german a intrat in Romania in 1996, in prezent operand atat reteaua cash & carry, cat si in divizia de hipermarketuri Real. Concurentul direct al Metro pe segmentul cash & carry in Romania este Selgros, iar pe segmentul de hipermarketuri, concurentii retelei Real sunt Carrefour, Auchan, Cora si Pic. Piata de retail din Romania este a doua ca marime din Europa Centrala si de Est, cu o valoare de 40 miliarde de euro anul trecut, urmand sa depaseasca 100 de miliarde de euro pana in 2010. "Realizam cea de-a doua editie a Metro Expo pentru a crea un instrument care sa defineasca si sa diferentieze pozitia noastra in relatia cu partenerii", a declarat François Olivier, directorul general al Metro Cash & Carry Romania & Moldova.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2