394
După ce s-a încheiat prima jumătate a anului 2024, compania de cercetare de piață Midan Marketing, citată de MeatPoultry, și-a lansat actualizarea tendințelor, explorând modul în care previziunile privind tendințele consumatorilor din decembrie s-au conturat până acum.
Inflația continuă să afecteze piața
Prețul rămâne cel mai important pentru consumatori, deoarece inflația continuă să afecteze piață. Conform indicelui prețurilor de consum din mai 2024, prețurile de consum au crescut cu 3,3% față de un an în urmă, pe o bază ajustată. Între timp, prețurile la alimente au crescut cu 2,1%.
„Deși aceste statistici indică faptul că inflația se reduce din punct de vedere tehnic, este greu de conciliat acest lucru cu șocul de autocolante în curs de desfășurare la magazinul alimentar; cumpărătorii continuă să simtă presiune asupra buzunarelor lor”, a spus Midan Marketing.
Inflația afectează mai mult decât prețurile comercianților cu amănuntul; Creșterea prețurilor la restaurantele cu servicii rapide face din „cina cu mașina” un lux pentru unii, se arată în raport. În ultimii 10 ani, prețurile la restaurantele cu servicii rapide au crescut în medie cu 60%.
Potrivit unui sondaj de la Lending Tree, trei din patru consumatori mănâncă de obicei fast-food cel puțin o dată pe săptămână, dar 62% spun că mănâncă mai puțin din cauza creșterii prețurilor.
Pe măsură ce consumatorii încep să graviteze spre mai multe mese la domiciliu, comercianții cu amănuntul și procesatorii pot comercializa valoarea produselor lor pentru a atrage atenția consumatorilor.
Roluri cheie
Cercetarea lui Midan dezvăluie că luarea deciziilor în cazul cărnii implică mai mult decât prețul. Midan a descoperit că, deși prețul este în fruntea ecuației valorii pentru carnea de vită, alte atribute precum calitatea, marca, afirmațiile, nutriția și sustenabilitatea joacă, de asemenea, un rol cheie.
O afirmație care își dezvoltă rapid impuls este „Certified Regenerative Organic”, care a înregistrat o creștere de 39% a creșterii unităților de la an la an până la sfârșitul lui 2023. Cu toate acestea, vânzările altor certificări legate de sustenabilitate au început să scadă, Midan. remarcat. Vânzările de produse ecologice au scăzut cu 4%.
Nu numai că popularitatea anumitor afirmații se schimbă, dar și înțelegerea de către consumatori a afirmațiilor bazate pe durabilitate.
Anterior, într-un studiu din 2021, Midan a descoperit că consumatorii au conectat carnea crescută în mod durabil în primul rând cu bunăstarea animalelor și doar în al doilea rând cu problemele de mediu.
O schimbare
Cu toate acestea, cercetările lui Midan din 2023 au dezvăluit o schimbare în înțelegere, deoarece acum aproape o treime dintre consumatorii de carne au spus că asociază carnea și păsările durabile în primul rând cu probleme de mediu, cum ar fi un impact mai mic, resurse reduse și o conștiință mai mare.
Consumatorii au făcut referire în continuare la problemele de bunăstare, dar acestea nu mai sunt în fruntea listei.
Cercetarea Midan Meat Consumer Segmentation 3.0 a descoperit că pasionații de sustenabilitate reprezintă un grup de consumatori care acordă prioritate durabilității atunci când cumpără carne și sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele care susțin durabilitatea.
Doar 17% dintre consumatorii chestionați la acea vreme se încadrau în acest grup. (Foto: Dreamstime)