665
Incertitudinea economică ridicată, împreună cu volumele în scădere, înseamnă că perspectiva pentru industria globală a produselor de larg consum este „stabilă”, în ciuda creșterii prognozate a profitului, a declarat un nou raport al Moody's Investors Service.
Creșterea medie a profitului în sectorul produselor de larg consum va ajunge probabil la aproximativ 4% până la 7% în următoarele 12 până la 18 luni, a spus Moody's, determinată în principal de creșterile prețurilor.
Agentia a adăugat că, în mod normal, ar schimba perspectiva în „pozitivă” dacă creșterea profitului ar fi de peste 4%, cu toate acestea, gradul ridicat de incertitudine continuă să cântărească previziunile economice, „ceea ce crește riscul pentru așteptările noastre de profit și perspectivele noastre generale ale industriei”, Moody's. a spus.
După cum a menționat Moody's, ratele mari ale dobânzilor cresc costul datoriei pentru consumatori, mulți dintre ei tranzacționând în scădere – chiar și consumatorii cu venituri mai mari devin din ce în ce mai discriminatori în ceea ce își cheltuiesc banii.
Creșterea profitului în sectorul băuturilor este probabil să continue, a adăugat Moody's, impulsionată de creșterile de prețuri și de recuperarea continuă a volumului, precum și de redeschiderea pieței chineze și de o revenire a retailului de turism.
Creșterea profitului operațional în sectorul băuturilor este de așteptat să fie de aproximativ 5% până la 8% în următoarele 12-18 luni.
În ceea ce privește alimentele ambalate, între timp, marjele operaționale par să se întărească, a spus Moody's, determinate de creșterile prețurilor.
„Prețurile mai ridicate înregistrate în ultimele trimestre acoperă acum costuri mai mari”, se spune, menționând că volumele de alimente ambalate au scăzut „mai puțin decât se aștepta”, având în vedere creșterile prețurilor, dar acest lucru s-ar putea schimba într-o recesiune economică.
Se anticipează o creștere a profitului operațional între 4% și 7% în produsele alimentare ambalate în perioada de 12 până la 18 luni.
În alte părți, firmele de bunuri ambalate continuă să beneficieze de prețuri mai mari, dar consumatorii tranzacționează în scădere în unele segmente, a adăugat Moody's.