Ferma

298

Moșia Chindia, prima fermă de animale „crescute prin pășunare” și-a mărit vânzările cu 300 %

autor

MeetMilk.ro

distribuie

1000 de consumatori, peste 50 de produse și 250.000 lei cifră de afaceri. Acestea sunt coordonatele fermei Moșia Chindia, la 4 luni de la lansarea magazinului online. În prima lună a eshop-ului, creșterea vânzărilor a fost de 300%, se arată într-un comunicat al fermei.

„În 2022, avem ca obiectiv triplarea producției și înființarea unei mici carmangerii, pentru a ne diversifica gama de produse și a le crește și mai mult calitatea. În următorii trei ani, vrem să creștem de 10 ori volumul producției.

Pe termen scurt, până la finele lui 2021, am avut o producție de 90 de porci, 2.000 de pui de găină și 200 de curcani, ceea ce ne-a ajutat să ajungem la peste 50 de produse în magazinul online. Alte obiective vizează intrarea în marile lanțuri de retail, care se va întâmpla, cel mai probabil, la sfârșitul lui 2022 sau în 2023”, spune Dan Cîrstea, fondator al fermei Moșia Chindia.

Lansată oficial în 2021 pe o pășune de peste 3 ha de lângă Târgoviște, ferma are la bază un concept vechi de peste 40 de ani în SUA, dar unic în România. Este vorba despre „Creștere prin pășunare” (Pasture Raised), care presupune ca animalele să fie lăsate libere să se dezvolte în ritmul și mediul lor natural, ceea ce conferă cărnii obținute o calitate superioară chiar certificării „organice”.

Condițiile unice de viață pentru animale nu se regăsesc în alte abordări contemporane ale zootehniei, nici măcar în gospodăriile rurale, unde porcii și păsările au suprafețe destul de limitate la dispoziție și doar sporadic au acces la iarbă.

În scopul de a populariza cât mai mult hrana sănătoasă, Moșia Chindia își propune să deschidă apetitul pentru o abordare ecologică și regenerativă în creșterea animalelor, atât în rândul consumatorilor, cât și în rândul altor fermieri și antreprenori, prin susținerea altor 100 de fermieri să adopte cu succes sistemul de Creștere prin pășunare a animalelor în următorii 10 ani.

„Povestea începe din 2010, când niște probleme de sănătate m-au determinat să fiu mult mai atent la ce mănânc. Am pornit atunci o mică fermă din nevoia de a avea o sursă sigură de hrană. Am început cu cinci porci din rasa Mangalița, cumpărați din Baia Mare, câțiva curcani și pui de carne.

Apoi, am observat că prietenii noștri care gustaseră din carnea animalelor crescute de mine, au fost încântați și au început să se intereseze dacă pot avea în mod regulat produse de la noi.

Mulți dintre ei, în special cei care aveau copii mici, erau de mult în căutarea unor surse de hrană cât mai sănătoasă și se plângeau că există puține variante pe piața locală. Atunci am realizat că stă și în puterea mea să încurajez și susțin acest curent – preocuparea pentru hrana sănătoasă, vindecătoare”, explică Vlad Miriță, fondator al fermei Moșiei Chindia.

Carne curată dar și gustoasă este ceea ce caută majoritatea oamenilor iar în pandemie preocuparea pentru sănătate s-a accentuat. O altă tendință accelerată de situația din ultimii doi ani este creșterea vânzărilor online în segmentul alimentar.

Aceste două elemente, alături de dorința continuă de a încuraja la obiceiuri alimentare cât mai sănătoase, au contribuit substanțial la decizia celor doi antreprenori de a transforma ferma de hobby într-o afacere.

În plus, a venit în întâmpinarea unei alte probleme la fel de actuale cu care se confruntă umanitatea în ultima perioadă – degradarea mediului. Procesul de creștere prin pășunare este o abordare regenerativă pentru mediu, pentru că însănătoșește  solul în loc să-l prejudicieze, așa cum se întâmplă în cazul fermelor industriale.

„În august 2021 am finalizat site-ul, www.mosiachindia.ro. În septembrie, prima lună de funcționare a eshop-ului, am avut o creștere a vânzărilor de 300%, față de perioada în care foloseam doar aplicația Whatsapp pentru comenzi.

Deocamdată livrăm în București, Ilfov și Dâmbovița, dar în primele luni din 2022 vom începe livrările naționale. Ne mai propunem să deschidem un magazin propriu în București. Scopul nostru principal rămâne încurajarea consumului de carne curată și furnizarea acesteia tuturor celor preocupați de sănătatea lor, de la familii cu copii și până la adulți tineri sau seniori”, spune Dan Cîrstea.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2