Repere

233

Nielsen: TVA de 9 % a determinat un plus de 17 % la vânzări

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un studiu efectuat de Nielsen relevă faptul că reducerea TVA la alimente, la 9%, a dus la o crestere cu 17% a numarului produselor vandute in primele doua saptamani din iunie.

  Preturile au scazut in medie cu 11% in categoriile monitorizate de Nielsen Romania, retailerii impreuna cu producatorii mentinandu-si promisiunea facuta consumatorilor. Cele mai dinamice categorii de produse au fost cele care au redus pretul cel mai mult: cafea, carne, branza, bauturile non-alcoolice, snacksuri.   Pentru cafea, de exemplu, o reducere de pret in medie cu 15% a dus la o crestere a volumelor cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului 2014.   "Estimam ca vom avea parte de multe schimbari in piata. Vor trece consumatorii catre produse premium, vor consuma mai multa cafea, carne si branza sau este doar un efect imediat al reducerii preturilor? Cat vor ramane preturile la acest nivel si ce se va intampla cand acestea vor incepe sa se majoreze?', se intreaba realizatorii studiului.   Subliniem că, în următoarea ediție a revistei Fabrica de Carne, vom publica un amplu articol cu titlul ”Aveți TVA de 9 %. V-au crescut vânzările?”, în care vom analiza efectul diminuării acestei taxe asupra vânzărilor de carne și produse din carne, în primele luni de după data de 1 iunie.  

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2