415
Cu o amprentă de carbon mai mică decât sticla, sticla de plastic reutilizabilă de la Abel & Cole este mult mai puțin umilă decât sugerează aspectul ei, anunță DairyReporter.
Miza pe inovație
Deșeurile de plastic au fost de multă vreme o preocupare pentru adulții britanici. Dar, în timp ce mai mulți cumpărători au plasat responsabilitatea reducerii plasticului de unică folosință producătorilor, comercianților cu amănuntul și guvernului, conform unei cercetări YouGov din 2019, consumatorii au adoptat de atunci opinii mai echilibrate.
Cu toate acestea, 3 din 10 britanici susțin interzicerea totală a materialelor plastice de unică folosință, în timp ce 15% cred că reciclarea sporită este cea mai bună modalitate de a reduce deșeurile de plastic.
Dar o interdicție totală este mai ușor de spus decât de făcut, iar când vine vorba de ambalarea alimentelor, imaginea este și mai tulbure. În domeniul produselor lactate, marile supermarketuri precum Waitrose și Morrisons au încercat utilizarea pungilor de plastic în locul sticlelor de lapte de unică folosință, doar pentru a constata că formatul nu a atras cumpărătorii.
Mai des, producătorii și-au propus să îmbunătățească reciclabilitatea ambalajelor, fie optând pentru ambalaje realizate cu niveluri mai ridicate de materiale regenerabile sau reciclabile, fie făcând modificări la formate populare care ar asigura că plasticul de unică folosință poate fi reciclat cu ușurință.
Și, în timp ce majoritatea laptelui este vândut cu amănuntul, 3% este livrat direct clienților prin livrări din ușă în ușă, conform estimărilor Dairy UK. Cu toate acestea, această cotă de piață îngustă nu a descurajat unul dintre acești jucători DTC să inoveze pentru a-și îmbunătăți acreditările de durabilitate ale ambalajelor de lapte.
Mai ecologică decât sticla
În noiembrie anul trecut, serviciul de livrare de produse alimentare Abel & Cole a anunțat că a ales plasticul pentru a crea o sticlă de lapte reîncărcabilă, în timp ce compania a lansat programul de lapte reîncărcat Club Zero. Departe de o mișcare înapoi, materialul ales a venit ca o revelație pentru Hugo Lynch, liderul sustenabilității lui Abel & Cole.
„Când am început un proiect privind modul în care am putea reduce consumul de plastic de unică folosință în livrările noastre de lapte, ne-am angajat să găsim cea mai durabilă și scalabilă soluție”, a deschis el. „Am vrut să reducem deșeurile, dar luarea deciziilor noastre a trebuit să se axeze și pe o reducere reală a impactului de carbon al produsului.”
În cercetarea lor inițială, echipa a modelat utilizarea sticlei, a cartonului aseptic, a polietilenei de înaltă densitate (HDPE) - folosită de obicei pentru sticlele de lapte de unică folosință - și a polipropilenei (PP), un monoplastic dens. Cutia aseptică avea emisii mai mici decât HDPE de unică folosință, dar nu putea fi refolosită și era dificil de reciclat. Sticla, însă, s-a descurcat cel mai rău.
„Am fost șocați de rezultatele pe care le-am obținut în urma evaluării ciclului de viață atunci când ne uităm la tranziția înapoi la o rundă tradițională de lapte de sticlă”, a explicat Lynch. „Din cauza greutății crescute a ambalajului, ar fi nevoie de sticlă peste 4 utilizări pentru ca emisiile să fie la fel de scăzute ca o sticlă HDPE de unică folosință și 16 utilizări pentru a reduce emisiile la 50%.
Folosirea sticlei a prezentat și alte provocări. „Sticlă poate fi o alegere nesigură din cauza fragilității sale”, a adăugat Lynch. „La manipularea sticlei, sub îndrumarea de sănătate și siguranță urmată în mod obișnuit de companii, dacă există o spargere într-o ladă, toate sticlele din acea ladă sunt distruse pentru a preveni rănirea în timpul procesului de sortare. Pentru afacerea noastră, acest lucru a însemnat o risipă inacceptabilă.”
În ceea ce privește sticla PP, „am constatat că am putea ajunge la o reducere de 50% a emisiilor semnificativ mai rapid – după 5 utilizări – deoarece greutatea mai mică a sticlei a dus la mai puține emisii pentru a o produce, transporta și recicla la sfârșitul vieții”, a spus Lynch.
Răspunsul la o întrebare dificilă
Echipa se confruntă acum cu o „întrebare dificilă”: ce se întâmplă dacă plasticul nu ar fi întotdeauna inamicul?
Și așa, după trei ani de încercări și erori, Abel & Cole au lansat prima inovație de ambalare din Marea Britanie: sticle de lapte reîncărcabile din plastic.
„Am proiectat o sticlă din polipropilenă (PP) 100% care s-ar potrivi cu infrastructura de umplere existentă și lanțul de aprovizionare fără a fi nevoie să facem modificări costisitoare la utilaje sau să prezinte riscuri pentru sănătate și siguranță și poate fi reciclată când ajunge la sfârșitul duratei de viață. el ne-a spus.
„Am putut accesa materie primă de înaltă calitate și au fost efectuate teste chimice riguroase pentru a ne asigura că sticlele erau gata pentru a fi reumplute și refolosite.
„Am făcut o inginerie inversă a capacelor sticlelor și a amprentei, astfel încât să putem garanta că ar putea fi spălate ușor și eficient, fără nicio modificare a procesului de producție. Acest lucru a însemnat că am putea menține costurile scăzute și am putea implementa noua schemă tuturor clienților fără nicio creștere a prețurilor, atâta timp cât am păstrat o rată de returnare de 75%, pe care am reușit să o atingem în cele 6 luni de la lansare.”
Lynch a spus că porozitatea scăzută a PP și temperatura de topire mai ridicată au permis o curățare mai fiabilă și că nu există riscul de a injecta substanțe chimice dăunătoare în lapte, lucru care a fost verificat prin migrare extinsă și testare de provocare.
Fiecare sticlă de lapte vine, de asemenea, cu un sistem de „avertizare timpurie” pentru a arăta dacă o sticlă se apropie de sfârșitul duratei de viață. „Incercările au confirmat că sticlele etichetate ar putea fi refolosite de până la 16 ori înainte ca eticheta să dea semne de degradare. ție”, a adăugat el. „Acest lucru ne ajută să urmărim durata de viață a sticlei și să „retragem” fiecare sticlă când ajunge la acest punct, când este apoi reciclată.”
Un răspuns pozitiv
În ceea ce privește modul în care clienții și abonații au răspuns la noua sticlă de lapte, cea mai mare parte a fost „foarte pozitivă” – unii cumpărători trecând la formatul mai sustenabil, sporind volumele vânzărilor de lapte ale companiei de 1 litru.
„Am avut un răspuns foarte pozitiv la schemă”, a spus Lynch. „Deoarece imită modelul anterior de consum de unică folosință – clienții trebuie doar să-și „recicleze” sticlele în cutiile noastre de livrare în loc de coșul de gunoi – Club Zero Refillable Milk a înregistrat o creștere cu 20% a vânzărilor de la săptămână la săptămână, în comparație. la sticla de unică folosință de 1 l.”
„Am urmărit o creștere a volumului de sticle de 1L vândute, sugerând că o proporție de clienți în format de 2L trec la sticle de 2 x 1L în efortul de a cumpăra un format mai durabil, în ciuda faptului că acest lucru i-a costat cu aproximativ 13% mai mult.”
Compania estimează că 8% dintre clienții de 2L au trecut la formatul de sticlă de 1L, care cuprinde 42% din creșterea vânzărilor de 20%. 1 din 4 clienți optează acum și pentru rezervele Club Zero.
„Am avut unele îngrijorări de înțeles exprimate de utilizatori cu privire la impactul asupra sănătății al plasticului în comparație cu alternativele”, a adăugat Lynch, „și ne-am grăbit să-i asigurăm că sticlele noastre au fost testate la cel mai înalt standard pentru a ne asigura că sunt potrivite pentru mai multe utilizări și spălări de către FSA.”
Deci, care a fost rata de reutilizare de la lansarea schemei în noiembrie anul trecut? „Până acum, am reușit să reutilizam 336.000 de sticle de lapte în loc să trimitem pur și simplu sticle de unică folosință la reciclare, unde plasticul este de obicei reciclat într-un material de calitate inferioară”, ne-a spus Lynch. „Folosind calculatorul nostru de carbon, am văzut că Club Zero Refillable Milk a economisit deja 10 T de CO2.
„Am văzut că implicarea crește de la o săptămână la alta, cu o creștere cu 20% a vânzărilor pentru formatul de 1L și o rată de returnare care se situează acum confortabil la prognoza noastră de 75% - ajungând chiar și la 96% într-o săptămână.
„Suntem mereu dornici să ne îmbunătățim și ne vom concentra în continuare pe creșterea ratei de returnare. Având în vedere succesul Club Zero Refillable Milk, vom continua să colaborăm cu Berkley Farm Dairy pentru a crea un NPD reîncărcabil care utilizează acest format inovator de ambalare a sticlei reutilizabile, de exemplu, extinzându-se în rezerve de 2L și 500ml.”
Interesul industriei
Potrivit lui Abel & Cole, industria produselor lactate ar putea economisi 300.00 de tone de carbon dacă cea mai mare parte a distribuției de lapte proaspăt ar trece la sticle reîncărcabile - dar care este scopul pentru a realiza acest lucru în realitate, ne-am întrebat.
„Cu siguranță există un interes din ce în ce mai mare pentru această inițiativă din partea industriei”, a spus Lynch. „Există o mulțime de provocări pentru a implementa acest lucru în comerțul cu amănuntul din vitrine, dar găsirea unor modalități de modernizare a lanțului de aprovizionare existent este un lucru pe care îl putem sprijini cu toții - speranța noastră este că vom vedea standardizarea în industrie, iar acest lucru va face mai ușor. pentru ca toate mărcile să ajungă la bord.
„La lansare, am estimat că vor fi vândute 11.000 de sticle de lapte Club Zero pe săptămână, economisind 450.000 de sticle de lapte de plastic de unică folosință (23 de tone de plastic) și 60 de tone de carbon în fiecare an, în comparație cu utilizarea echivalentului unei sticle de sticlă. Acest calcul sa bazat pe o rată de reutilizare de 4; totuși sticlele pot fi refolosite de până la 16 ori.”
„Punând acest lucru în perspectivă, dacă majoritatea celor 7 miliarde de litri de lapte distribuiti în Marea Britanie în fiecare an ar trece la plastic reutilizabil, industria produselor lactate ar economisi 300.000 de tone uriașe de carbon”. (Foto: Dreamstime)