279
Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 Euro, marcând astfel o creștere cu 55% față de anul precedent, se arată într-un comunicat al cooperativei.
Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.
Evoluția semnificativă a fost susținută atât de accelerarea comerțului online în pandemie, cât și de schimbarea comportamentului de consum al românilor, creșterea gradului de recurență al comenzilor plasate fiind un indicator cheie în 2021.
Pentru anul 2022, cei doi fondatori vizează diversificarea portofoliului de produse și extinderea zonei de livrare, preconizând astfel dublarea cifrei de afaceri.
Comanda medie a coșului s-a menținut la aproximativ aceeași valoare ca în anul precedent în 2021, respectiv 230 lei.
Diferența vine însă din comportamentul de consum. Astfel, dacă în 2020, contextul pandemic a creat agitație, iar achiziționarea produselor alimentare a fost accelerată cu scopul de a crea provizii, în 2021 comportamentul de achiziție a fost mai relaxat.
35-40% dintre clienți revin pentru o nouă comandă, iar peste 20% sunt clienți cu mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021.
Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menține la 5-6 produse/coș, la fel și sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor.
Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creșteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creștere față de anul precedent) și de miel (16% creștere).
Potrivit datelor unui sondaj realizat online în Obor21.ro în a doua jumătate a anului trecut, la nivel național, cei mai mulți români achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme.
Atunci când cumpăra carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.
Cei care achiziționează produse de la Obor21.ro sunt, în general, consumatori cu o cultură dezvoltată în privința alimentației, interesați de proveniența și trasabilitatea produselor. Creșterea apetitului de cumpărături pentru carne de oaie și în special de capră și zahana, produse care nu se regăsesc în mod obișnuit în portofoliul supermarketurilor sau magazinelor specializate, conturează un nou segment de clienți- cei pasionați de gătit, care comandă produse custom ca tip de tăiere pentru a prepara acasă specialități.
În acest sens, investiția în aparatura dedicată pentru prepararea acestor produse speciale a reprezentat o prioritate pentru Obor21.ro în anul precedent.