Stiri

252

Până în 2022, retailul alimentar va crește mai repede în Europa de Est, decât în alte zone

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Piața globală de vânzare cu amănuntul a produselor alimentare va crește cu 440 miliarde dolari (370 miliarde EUR) între 2020 și 2022, cu o rată de creștere anuală compusă de 3,1%, a constatat un nou studiu realizat de IGD, citat de European Supermarket Magazine.

Potrivit IGD, piața alimentară din primele 20 de piețe a crescut anul trecut cu 280 de miliarde de dolari (235 miliarde de euro), ceea ce echivalează cu o creștere de 8,8%, din cauza trecerii de la mese în afara casei la mese la domiciliu.

Piața alimentară din India este pregătită să înregistreze cea mai mare creștere între 2020 și 2022, a spus IGD, cu un CAGR de 7,2%.

Creșterea în China va rămâne „robustă”, a adăugat aceasta, pe măsură ce trecerea accelerată către online continuă, în timp ce în Europa se așteaptă ca Europa Centrală și de Est să crească mai repede decât Europa de Vest.

Focus pe preț

"Provocările economice sunt așteptate în cea mai mare parte a Europei de Vest în 2021, astfel încât comercianții cu amănuntul vor trebui să se concentreze asupra prețului pentru a rămâne competitivi", a comentat Jon Wright, șeful EMEA la IGD.

„Tendințele pre-COVID au fost accelerate de pandemie, care a accelerat trecerea la online pe majoritatea piețelor, ducând la investiții suplimentare în acest canal”.

În altă parte, peisajul schimbat cu amănuntul din Marea Britanie își va păstra unele dintre noile caracteristici, cum ar fi cumpărăturile online și „magazinele mari săptămânale”.

Cea mai mare piață

Se așteaptă ca SUA să rămână cea mai mare piață alimentară din lume, cel puțin până în 2022, a menționat IGD.

„Există un grad ridicat de incertitudine legat de perspectivele economice din SUA, care depinde de nivelul de sprijin financiar din partea noii administrații și de lansarea vaccinului”, a adăugat Stewart Samuel, director de program la IGD Canada.

"Ne așteptăm la o creștere relativ plană în următorii doi ani, dar orice creștere pe care o vedem probabil va fi determinată de comerțul electronic și de formate de reduceri și valori."

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2