Stiri

801

Pentru 2024, C.E. va aloca 186 de milioane de euro pentru promovarea produselor agroalimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Comisia Europeană informează că a elaborat un program financiar în valoare de 186 de milioane de euro, pentru promovarea produselor agroalimentare durabile și de înaltă calitate din UE, în țară și în străinătate.

Programul de lucru pentru politica de promovare pentru 2024, adoptat de Comisie, urmărește dezvoltarea de noi oportunități de piață, ținând cont în același timp de prioritățile politice, analiza exporturilor proiectate către piețele existente și emergente, precum și contribuțiile părților interesate.

Campaniile de promovare a produselor agricole din UE ar trebui concepute pentru a deschide noi oportunități de piață pentru fermierii din UE și pentru industria alimentară din UE în general, precum și pentru a-i ajuta să-și asigure afacerea existentă.

Sumele disponibile pentru campaniile selectate în 2024 sunt împărțite între promovarea pe piața internă a UE și în țările terțe, cu 81,3 milioane EUR și, respectiv, 85,1 milioane EUR. În afara UE, țările și regiunile cu potențial ridicat de creștere sunt identificate ca obiective principale de promovare.

Acestea includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord. Regatul Unit rămâne una dintre principalele piețe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile UE27.

Campaniile de promovare selectate în 2024 sunt de așteptat să includă produse din practicile agricole durabile, care contribuie la reducerea dependenței de pesticide și antimicrobiene, la minimizarea fertilizării și a poluării apei, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la îmbunătățirea agriculturii ecologice și la îmbunătățirea bunăstării animalelor.

62 de milioane de euro vor fi alocate în mod specific unor astfel de produse agroalimentare produse în mod durabil, inclusiv 42 de milioane de euro pentru produse ecologice.

Un alt obiectiv este creșterea gradului de conștientizare a sistemelor de calitate ale UE și a produselor înregistrate ca denumire de origine protejată (DOP), indicație geografică protejată (IGP) și specialitate tradițională garantată (STG).

Apelurile de propuneri pentru viitoarele campanii din 2024 se vor deschide în perioada 18 ianuarie - 14 mai 2024.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2