1001
Una dintre companiile de top din România, firma băcăuană Facility Distrib este un important furnizor de soluții din zona echipamentelor și consumabilelor industriale pentru industria alimentară, dar și pentru alte domenii. Dovedind un profesionalism deosebit și o dorință permanentă de a oferi beneficiarilor și partenerilor săi de afaceri cele mai noi și mai performante produse, echipamente și servicii, Facility Distrib s-a impus pe piața specifică, reprezentând acum o marcă în care oricine poate avea deplină încredere. Mai mult decât atât, în ultima perioadă, Facility Distrib a accentuat interesul pentru soluțiile sustenabile, fiind un promotor asiduu al acestui concept. Despre acesta, dar și despre activitatea companiei și a ultimelor proiecte finalizate de Facility Distrib, ne-a vorbit domnul Ciprian Bălău-Director General.
Două linii de business
Meat.Milk: Domnule Ciprian Bălău, când s-a înființat compania Facility Distrib și care sunt principalele domenii de activitate?
Ciprian Bălău: Facility Distrib este o companie privată, cu capital integral românesc, care a luat ființa în decembrie 2012 ca necesitate în domeniul igienei din industria alimentară. În acest moment avem două linii principale de business: igienă în industria alimentară și vânzarea de utilaje și consumabile pentru aceasta.
MM: Care au fost principalele etape de dezvoltare?
CB: Inițial am început cu o companie de cleaning industrial care activează în acest domeniu din anul 2008 și până în prezent. În multe din proiectele acesteia am identificat necesitatea unui furnizor de încredere care să ofere clienților soluții complete de igienă.
Practic, am creat o companie nouă, care, pe baza acestui knowhow, optimizează întregul procesul de igienizare prin implementarea de măsuri, proceduri și produse astfel încât departamentele de calitate să aibă la final rezultate conforme.
Evident, ulterior am învățat și implementat fluxuri tehnologice noi, de unde a rezultat a doua divizie, cea de vânzare și mentenanță a utilajelor pentru industria alimentară. Primele provocări le-am întâlnit în industria cărnii (ferme, abatorizare și procesare), urmând ca în scurt timp să ne adresăm și industriei laptelui, băuturilor, legumelor, fructelor și panificației.
MM: Cum ați făcut selecția personalului și cum asigurați pregătirea lor continuă?
CB: Începutul, evident, a fost unul provocator dar am ajuns să avem o echipă tânără și motivată, cu o vastă experiență în domeniu. Cât privește pregătirea noastră, începând cu anul 2016, organizăm anual un eveniment, Meat Experts, unde se dezbat subiecte de biosecuritate, proceduri de lucru, trasabilitate etc.
Acest eveniment se adresează industriei cărnii, atât pe partea de abatorizare cât și pe partea de procesare, nefiind unul comercial, ci doar pentru instruirea managerilor de calitate ai beneficiarilor și a echipei Facility Distrib.
Lucrăm în sistem de ”forecast cu stoc tampon”
MM: Care sunt sursele dvs. de aprovizionare cu materiale, piese, echipamente și tehnologii pe care le oferiți clienților dumneavoastră?
CB: Inițial am colaborat cu furnizorii agreați de compania noastră de cleaning industrial, urmând ca după câțiva ani de dezvoltare și creștere a notorietății brandului Facility Distrib, să avem proiecte cu mari producători internaționali din acest domeniu.
În acest moment avem capacitatea de a dezvolta produse și proceduri pliate pe nevoile individuale ale fiecărui client.
Cât privește aprovizionarea, după părerea mea, cel mai important aspect este faptul că lucrăm în forecast cu stoc tampon pentru toți clienții noștri, conform contractelor încheiate, excluzând posibilitatea de a ajunge în situația de ”out of stock”, lucru care ne-a ajutat foarte mult.
De exemplu, în anul 2020, în contextul pandemiei Covid-19, nici unul dintre clienții noștri nu a rămas nici un moment fără produsele de igienizare pe tot parcursul anului, deși, știți foarte bine că au fost mari probleme în piață.
Am finalizat un proiect cu echipamente de ultimă generație
MM: Care au fost cele mai noi proiecte pe care le-ați derulat în ultima perioadă?
CB: Facility Distrib desfășoară multe proiecte, unele mai mari, altele mai mici, finalizate sau în derulare. În ultimii ani am finalizat multiple proiecte printre care: sisteme centralizate de igienizare, linii de pasteurizare și ambalare bag in box produse lactate, linie ambalare bag in box pentru melanj de ou, abator mobil pentru punct de sacrificare oi.
Cel mai recent proiect implementat este la unul dintre cei mai mari crescători și procesatori de carne de pasăre din România, unde am pus în funcțiune două incineratoare rotative, mărindu-și astfel considerabil capacitatea de incinerare.
Utilajele sunt complet automatizate, de la încărcarea cu produs pentru incinerat până la descărcarea și evacuarea cenușii. Echipamentele de ultima generație, parte integrantă a acestui proiect, se diferențiază de cele cu vatră statică printr-un consum redus de combustibil iar datorită sistemului de curățare a gazelor asigură respectarea standardelor actuale, impuse de Uniunea Europeană.
Un alt mare avantaj pentru beneficiar rezultă din costurile minime de întreținere și exploatare a incineratoarelor.
MM: Cum asigurați mentenanța sistemelor furnizate și garanția acestora?
CB: Asigurăm garanție și service tuturor clienților cu personal instruit de către producătorii de echipamente și utilaje. Mentenanța se desfășoară cu personal dedicat, care acționează în baza contractelor după un programul stabilit sau după caz în regim de urgență.
Urmărim consolidarea brandului
MM: Ce pondere are conceptul de sustenabilitate în activitatea companiei?
CB: Facility Distrib face eforturi în permanență pentru creșterea sustenabilității pe toate planurile care o definesc.
Cum bine știm, singura strategie de succes în viitor al companiilor se bazează pe conceptul de sustenabilitate, astfel încât suntem obligați să fim extrem de atenți la atingerea si respectare standardelor impuse de reglementările actuale.
Motiv pentru care promovăm produse și tehnologii care să fie în acord cu aceste tendințe, produse ecologice și biodegradabile, tehnologii prietenoase cu mediul și care folosesc energie regenerabilă.
MM: Care sunt proiectele de viitor?
CB: Proiectul nostru principal este de a consolida acest brand românesc, Facility Distrib, iar viziunea companiei este de a aduce un plus calității produselor alimentare puse pe piață, prin conștientizarea producătorilor de importanța procesului de igienizare asupra alimentelor destinate consumului uman.
Pentru noi, viitorul sună bine, deoarece am reușit în ultimii zece ani să implementăm soluții și tehnologii inovative care au dus la eficientizarea proceselor din industria alimentară și am ajuns să construim o relație de încredere cu partenerii noștri, ceea ce ne obligă să ne dezvoltăm în continuare.
MM: Mulțumim și vă urăm mult succes pe mai departe.