159
(Comunicat) Peștele ultra-proaspăt, comercializat sub denumirea “ultra-fresh”, este peștele extrem de proaspăt, abia capturat, care ajunge la raft într-un interval cuprins între 10 și 60 de ore de când a fost prins.Conceptul cuprinde un element cheie: viteza livrării spre piața românească, ceea ce necesită un sistem logistic de transport foarte performant;25% din piața de profil din România este reprezentată de segmentul de pește proaspăt, iar 75% din produse congelate și conserve;Doar o pătrime din piața autohtonă de pește proaspăt este cu adevărat ultra-fresh. Un sfert din piața autohtonă de pește proaspăt este reprezentat de segmentul de pește ultra-fresh (6,25% din întreaga piață de produse de pește), conform estimărilor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse de pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Romfood Trading studiază acest segment al pieței de patru ani. În această perioadă a fost gândit și implementat un sistem de achiziționare și transport extern și intern, pe rute terestre și aeriene, menit să aducă în România o categorie de produse de cel mai înalt nivel calitativ. Astfel că cel mai proaspăt pește de captură și acvacultură din Marea Mediterană, Marea Nordului, Oceanul Atlantic și Marea Baltică ajunge, sub marca “Alfredo Seafood”, și pe piața autohtonă. “Peștele ultra-fresh este pește foarte proaspăt, preponderent sălbatic, care este transportat cu maximă rapiditate, în cele mai bune condiții și ajunge într-un interval de timp cuprins între 10 și 60 de ore la consumatorul român. Acesta îl poate cumpăra de la vânzătorii en-detail sau din lanțurile HoReCa. Produsele au fost lansate și testate și sunt extrem de bucuros să anunț că proiectul peștele ultra-proaspăt marca Alfredo funcționează perfect! De acum încolo vom putea să aducem cantități din ce în ce mai mari ale acestei game ce face deliciul celor mai exigenți consumatori, casnici sau profesioniști”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading. Peștele ultra-proaspăt poate fi găsit la raft atât ținut la gheață, cât și ambalat în ATM (atmosferă modificată cu rol de protecție). El poate fi recunoscut prin mai multe caracteristici: ochii sunt limpezi, musculatura fermă la atingere, branhiile de culoare roz, iar solzii nu au tendința de desprindere. Printre soiurile care se pretează cel mai bine includerii în gama ultra-proaspăt, se regăsesc: codul alb și negru, peștii plați (în special calcanul), dorada, sardinele și heringii, dar, în principiu, orice tip de pește care respectă condițiile de propețime și transport extrem de rapid, poate intra în această categorie. În cazul în care nu este achiziționat, peștele ultra-proaspăt se aruncă după trei zile. Majoritatea peștilor ultra-proaspeți sunt sălbatici, carnea acestora fiind de cea mai bună calitate, superioară chiar și cărnii peștilor crescuți în condiții bio. Peștele ultra-proaspăt – 25% din cifra de afaceri Romfood Trading. În prezent, segmentul de produse ultra-proaspete semnifică 25% din cifra de afaceri a companiei, dar se așteaptă ca, în cinci ani, această cifră să crească la 50%. Creșterea este previzionată pe fondul conștentizării beneficiilor aduse de consumul de pește cât mai proaspăt, a cărui carne păstrează nutrienții, inclusiv acizii Omega 3, în cea mai curată și nealterată stare. Actualmente, pe piața românească există companii de nișă care aduc pește proaspăt de la distanțe mai mici, dar Romfood Trading este singura care a dezvoltat mecanismele logistice necesare pentru a aduce pește ultra-proaspăt din cele mai importante porturi europene. “Tendința actuală, pe care am observat-o în rândul consumatorilor, este de orientare spre produsele cât mai proaspete. Peștele sălbatic, abia prins, este din punctul meu de vedere cea mai bună sursă de proteină animală, de vitamine și oligoelemente. Calitatea acestuia a fost atestată și de studiile medicale care enumeră consumul regulat de pește printre motivele ce stau la baza longevității populațiilor din zonele mediteraneene. Peștele ultra-fresh este, cu siguranță, adevăratul pește proaspăt, iar cum dezideratul Alfredo este acela de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate, procesate cât mai puțin posibil, nu puteam să nu aducem și această gamă în portofoliul nostru!”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu. ### Romfood Trading este unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), brand creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi Daniel Florin Nistor şi lansat în anul 2013. Datorită experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, dar şi al celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din cele două fabrici din Constanța şi Bucureşti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atât în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cât şi în peste 300 de magazine de comerţ tradiţional.