270
Studiul compara indicatorii inregistrati in primul semestru din 2012 cu cei din perioada similara a anului 2010. In categoria samponului, rata de loialitate medie fata de branduri este de 48%, fata de 53% in Sem. I din 2010, arata studiul GfK. Aceasta cifra indica faptul ca, in medie, un consumator de o marca de sampon isi acopera 48% din nevoia sa de categorie cu acel brand. Media este calculata pe baza analizei mai multor branduri din categorie. La randul sau, categoria deodorantelor inregistreaza o rata de loialitate medie fata de branduri de 42%, fata de 44% in semestrul intai din 2010. Dintre categoria de produse alimentare si bauturi, studiul mentioneaza branza topita, cu o rata medie de loialitate fata de branduri de 34% (fata de 44% in Sem. din 2010), iaurtul simplu (30% vs. 38% in 2010), napolitanele (25% vs. 36% in 2010), tabletele de ciocolata (18% vs. 23% in 2010) si berea (17% vs. 22% in 2010). Interactiunile pe care oamenii le au cu diverse produse si servicii sunt din ce in ce mai complexe. De cele mai multe ori, alegerea unei marci nu mai este o actiune simpla, cu atat mai mult cu cat exista nenumarate modalitati prin care intram in contact cu o marca. In acest context dinamic, este util sa intelegem care este rolul pe care o marca il ocupa in viata consumatorilor pentru ca astfel putem lua cele mai bune decizii cu privire la actiunile pe care aceasta trebuie sa le deruleze pentru a avea succes, atrag atentia reprezentantii GfK Romania.