129
Obiceiurile alimentare ale americanilor încep să se îndrepte pe consumul de alimente sănătoase, iar această tendinţă alimentează o piaţă a vânzărilor de alimente organice estimată la valoarea de 35 de miliarde de dolari în 2014. În plus, creşterea medie a acestei industrii a fost de 10% în perioada post-criză, potrivit datelor United States Department of Agriculture. Deşi industria americană de fast food este de circa 5,5 ori mai mare decât cea a produselor organice, micii fermieri spun că modelul actual al agriculturii americane nu mai este sustenabil pe termen lung, iar cererile în creştere de produse organice din partea clienţilor susţin această tendinţă. ”Primesc 20 de telefoane pe zi şi răspund la 60 de emailuri. Majoritatea clienţilor vin din Facebook, care este cel mai bun instrument de vânzare pentru noi, dar suntem şi pe Twitter, Instagram sau Pintrest”, spune C.J. Isbell, un fermier în vârstă de 30 de ani din Rockville, Virginia (districtul Hanover, SUA). Co-proprietar al Keenbell Farm, un business de familie aflat la cea de-a treia generaţie situat la o distanţă de două ore de Washington DC, Isbell conduce astăzi o fermă organică care specializată în producţia de carne de vită, porc, pui şi cereale (soia, porumb, grâu, orz, secară etc.).