169
Sub semnul dezvoltarii continue Compania ieseana Pioneer a luat nastere in anul 1995, avand ca profil de activitate comercializarea membranelor artificiale destinate industriei de procesare a carnii si a aditivilor alimentari. Complementar, societatea intreprinde si activitatea de servicii destinate aceluiasi sector, mai precis, aceea de imprimare si gofrare a membranelor. In ce priveste partea de servicii, a fost dezvoltata o intreaga structura care contine o tipografie flexografica, fiind completata cu partea de design, pre-press si tot ce tine de procesul de tiparirea efectiva: laboratoare foto, clisee etc. Despre, gofrarea membranelor, domnul Ovidiu Rosca, directorul general al companiei ne-a declarat ca este un serviciu specific, schimbandu-se practic forma acestora si aducand, astfel, un avantaj producatorului de preparate care economiseste foarte multa manopera, dar si foarte mult timp. Iar, daca vorbim despre aditivi, Pioneer-RTOR a inceput cu single ingredients, in special, soia, dar si amidonuri si fosfati, dar aceasta directie de afaceri a trecut in plan secundar. Cum spune si Ovidiu Rosca, Pioneer-RTOR a facut, cu adevarat, pionierat in domeniu, fiind prima firma din Romania care a imprimat membrane artificiale. Pe partea de servicii de imprimare sunt folosite tehnologii flexografice, vopselurile utilizate fiind specifice si avand agreementul pentru industria alimentara, rezistand tuturor tratamentelor la care e supus produsul si pastrand informatia pe toata durata de viata a produsului. La fel ca in alte parti, si la compania ieseana s-a inceput de la putin, adica, de la o masina cu doua grupuri de culoare, modernizand-o ulterior, la patru culori.Ulterior, a fost achizitionata inca o masina, cu opt grupuri de culoare si cu multiple posibilitati de combinatii coloristice, fiind, la randu-i, modernizata si ea. Principalul nostru atu este flexibilitatea serviciilor noastre Intrebandu-l pe domnul director general, ce diferentiaza produsele si serviciile oferite de Pioneer RTOR, fata de oferta companiilor concurente, acesta ne-a declarat: O foarte mare flexibilitate, in raport cu solicitarile clientilor nostri. Experienta de peste 16 ani, ne-a invatat ca modernizarea produselor, balanta corecta calitate/pret si comunicarea fluida dintre furnizor si beneficiar reprezinta formula succesului. Noi nu conditionam prin cantitate. Satisfacem orice solicitare a clientului. La noi nu exista comanda minima, mai ales pentru serviciile de imprimare. Daca apare vreo problema, rezolvarea acesteia devine prioritatea numarul unu, incercand in acelasi timp sa eliminam definitiv si cauza acesteia. Completam aceste produse si servicii cu asistenta tehnica si consultanta. Organizam seminarii la furnizorii nostri de la Viskase-Franta, liderul mondial din domeniu, dar si in tara, direct la client, acolo unde demonstram practic cum se lucreaza cu o membrana, oferind si parametri tehnici, ca de exemplu, programarea diferitelor tratamente termice la celulele de tratare. Creand avantaje care se materializeaza in bani, clientii nostri capata incredere. O dovada a soliditatii si seriozitatii afacerii noastre o reprezinta si faptul ca, pana acum, nu am pierdut niciun client. Fireste, au existat fluctuatii, dar toti cei care au inceput sa colaboreze cu noi ne-au ramas parteneri de afaceri fara a-si retrage comenzile, a adaugat domnul Ovidiu Rosca. In ciuda recesiunii, Pioneer-RTOR a inregistrat cresteri succesive Dupa cum se cunoaste, piata membranelor este dependenta 100% de piata preparatelor. Dar, desi, in momentul de fata, ea se afla in scadere, Pioneer-RTOR nu a inregistrat pierderi. Mai mult, au fost inregistrate cresteri si in 2009, si in 2010, iar ca argument determinant a fost achizitionarea noilor clienti. Iar, anul 2011nul acesta a fost rezervat repozitionarii pe piata, tocmai pentru a crea o baza solida, favorabila viitoarei dezvoltari. Constienti ca succesul este conditionat de succesul clientilor, cei de la Pioneer-RTOR se concentreaza in permanenta pe furnizarea solutiilor de succes. Iar, pentru viitor, se doreste dezvoltarea partii tehnologice si de servicii. Deocamdata, compania s-a mutat intr-un sediu nou, construit prin efort financiar propriu, concentrarea viitoare fiind pusa pe dezvoltarea pietei, pe asigurarea unor stocuri si pe dezvoltarea portofoliului de produse. Tributari ai pionieratului caracteristic, firma este in plina campanie de introducere pe piata a membranelor NOJAX. Oferta este deosebit de generoasa, mergandu-se pana intr-acolo incat se vor incheia parteneriate cu clientii. In acelasi timp, se urmareste ca activitatea de imprimare a membranelor sa fie adusa la nivelul tehnologic din Occident. La randul sau si referindu-se la problemele actuale, dar si la viitor, domnul Dragos Zaharia, directorul de vanzari al Pioneer-RTOR Iasi ne-a declarat: As spune, mai intai, ca activam pe o piata dinamica, lupta ducandu-se pe calitate, pe asigurarea cantitatii si, in ultimii ani, pe pret, Termenele de plata sunt din ce in ce mai dificil de respectat, ceea ce este in detrimentul posibilitatilor de dezvoltare a unei societati. Din pacate, presiunea care se pune pe preturi va determina o stagnare a investitiilor si, probabil, a calitatii. In ceea ce ne priveste, am beneficiat de cresteri permanente: in 2010, fata de 2009, si in 2009 fata de 2008, cifra de afaceri in anul trecut fiind de peste 2,5 milioane de euro. Cautam sa ne fidelizam clientii existenti prin acordare de diverse bonusuri sau facilitati si, de asemenea, incercam sa marim portofoliul de produse oferite. Gandind la viitor, domnul Zaharia vede anul 2012 ca fiind un an mai dificil, din punct de vedere al circulatiei banilor, care se vor misca mai lent. Þinand insa cont de disponibilitatea de a oferi produse si servicii noi, conducerea Pioneer-RTOR consider ca firma va depasi dificultatile, mai ales ca va fi dezvoltata o noua directie de afaceri, si anume, aceea a membranelor destinate industriei lactatelor, propunandu-si un target de 20% pentru acest an. Avantajul potentialilor clienti din domeniul lactatelor este cert: compania ieseana poate oferi si servicii de imprimare a membranelor, putand onora comenzile intr-un timp foarte scurt, de pana la 72 de ore de la lansarea comenzii, in orice cantitate. Ovidiu Rosca: Experienta de peste 16 ani, ne-a invatat ca modernizarea produselor, balanta corecta calitate/pret si comunicarea fluida dintre furnizor si beneficiar reprezinta formula succesului. Dragos Zaharia: Cautam sa ne fidelizam clientii existenti prin acordare de diverse bonusuri sau facilitati si, de asemenea, incercam sa marim portofoliul de produse oferite.