122

Polonia, în ofensivă pe piața europeană a laptelui

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Polonia se află în ofensivă accentuată pe piața europeană a laptelui. Sectorul produselor lactate poloneze este gata să-și pună amprenta pe ”harta mondială a lactatelor”, a declarat Agnieszka Maliszewska, desemnată de către DairyReporter.com Personalitatea Anului în 2014.

  Maliszewska, director al Camerei Laptelui din Polonia – desemnată săptămâna trecută Personalitatea Anului 2014 de către DairyReporter.com - a declarat către DairyReporter.com că sectorul produselor lactate al țării a cunoscut o ”transformare substanțială” față de situația pe care acesta o înregistra în urmă cu peste douăzeci de ani, la sfârșitul regimului comunist. De la aderarea Poloniei la Uniunea Europeană (UE) în anul 2004, această ”transformare” s-a ”accelerat”, a spus ea. În doar 10 de ani, Polonia a devenit al șaselea mare producător de lapte din UE, fermierii săi oferind mai mult de 10 milioane de tone de lapte către procesatori în anul încheiat la 31 martie 2014. Vânzările de produse lactate poloneze au fost de peste 5 miliarde USD (4,43 miliarde EUR) în 2014 – crescând de la aproximativ 4,4 miliarde USD (3,89 miliarde EUR) în 2010 (conform Euromonitor). Maliszewska, care este una dintre persoanele cu o cotribuție substanțială la consolidarea sectorului produselor lactate poloneze, a declarat organizația pe care o conduce că înțelege, de asemenea, importanța tot mai mare a ”activității internaționale”.   ”Multe excursii și întâlniri”   Ca urmare, 2014 a fost unul ”cu numeroase călătorii și întâlniri” pentru Maliszewska. Ea a revenit recent dintr-o serie de vizite în Kazahstan și Azerbaidjan, iar acum se pregătește pentru o altă vizită în Dubai. ”De obicei, călătoriile de afaceri sunt asociate cu piețele specifice pe care dorim să consolidăm prezența noastră ca țară ce oferă produse lactate de bună calitate, la prețuri atractive”, a spus ea. Eliminarea cotei de lapte a UE, programată pentru luna aprilie 2015, a fost un motiv pentru și mai multe călătorii de afaceri. Dar, în luna august 2014, prim-ministrul rus, Dmitri Medvedev, a pus în pericol o parte din aceste eforturi  - prin anunțarea aplicării unui embargou pe o perioadă de un an la importul de produse agricole, inclusiv brânză și lapte, din UE, SUA, Australia, Canada și Norvegia. ”După cum știți, Polonia este una dintre acele țări care au fost destul de grav afectate de embargoul rus”, a spus Maliszewska. ”Am avut o bază de clienți bine stabilită acolo. Multe companii și-au orientat o mare parte din producția lor pe această piață. Pentru noi embargoul a schimbat harta comerțului cu produse lactate”. Cu puțin timp înainte de anunțul lui Medvedev, Camerei Laptelui din Polonia a lansat un proiect de trei ani pentru a promova produsele lactate poloneze în China și Rusia. Proiectul, care este în parte finanțat de UE, a fost ”imediat reorientat doar spre piața chineză”.   ”Harta mondială a laptelui”   În ciuda acestui regres, Maliszewska este ”foarte optimistă”  cu privire la dezvoltarea viitoare a sectorului produselor lactate poloneze. ”Avem un potențial uriaș și nu ne temem să muncim din greu. Fabricile noastre sunt moderne și produsele sunt foarte bune calitativ”, a spus ea. Sunt convinsă, prin urmare, că industria produselor lactate poloneze își va marca prezența pe harta mondială a lactatelor”. Cu aproape 40% din voturi, Maliszewska a fost nominalizată săptămâna trecută Personalitatea DairyReporter.com a anului 2014 - o realizare de marcă, fiind astfel ”cea mai bună” în 2014. ”Aceasta este o mare onoare, dar și o surpriză și mai mare. Am primit multe felicitări din mai multe țări”, a spus ea. ”Este o onoare pentru mine, dar mai ales pentru țara mea. Profit de această ocazie pentru a mulțumi echipei mele, pentru că lucrăm împreună la succesul Camerei Laptelui din Polonia și a industriei produselor lactate din Polonia.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2