247
Un focar de pestă porcină africană amenință să țină carnea de porc germană blocată în Uniunea Europeană, informează European Supermarket Magazine.
Acum, China, Coreea de Sud și Japonia interzic toate transporturile, acest lucru însemnând un eșec major într-un an deja dificil pentru producătorii de carne în urma focarelor COVID-19 din fabrici.
Prețurile cu ridicata ale porcilor germani au scăzut cu 14% într-o singură zi, după ce a fost găsit un caz de PPA la un mistreț din estul țării. Cumpărătorii importanți de pe piața internațională au răspuns rapid prin interzicerea transporturilor de la producătorul de top al UE în ceea ce a fost urmează să fie un an mare de vânzări.
În China, cel mai mare producător de carne de porc din lume, boala a provocat sacrificarea a sute de milioane de porci și a crescut importurile de proteine din alte surse.
Exporturile germane de carne de porc în China valorează anual aproximativ 1 miliard de euro (1,2 miliarde de dolari) anual, iar volumele s-au dublat în primele patru luni ale acestui an, la creșterea cererii, după ce producția chineză a scăzut cu aproximativ 20%.
"Oprirea exporturilor chineze este o lovitură grea pentru fermierii și industria din Germania", a declarat André Vielstaedte, purtătorul de cuvânt al celui mai mare producător de carne și exportator din Germania Tönnies.
Pesta porcină africană se răspândește prin contactul cu animalele infectate și poate fi răspândită și de oameni și camioane. Este aproape întotdeauna fatală la porci, dar nu dăunează oamenilor.
Germania a căutat o interdicție regională limitată asupra exporturilor, deoarece focarul de lângă granița poloneză se află la sute de kilometri de principala regiune producătoare din nord-vestul Germaniei. În timp ce conceptul de interdicție regională există în comerțul intra-UE, China a rămas până acum la o interdicție națională.
Exporturile germane au inclus tonaje mari de porci, cum ar fi urechile, nasurile și picioarele, care sunt considerate delicatese în Asia, dar sunt nedorite în Europa. Vânzătorii se vor chinui să facă marje similare pentru produsele vândute în mod normal în Asia.
"Dacă supermarketurile folosesc acest lucru ca o oportunitate de a menține prețurile scăzute, atunci viitorul multor fermieri de porci este pus la îndoială și mulți ar putea închide", a spus Matthias Quaing din asociația germană a fermierilor de porci ISN.
"Pentru Germania, nu există piețe de export alternative de carne de porc vizibile, de mărimea Chinei și a altora în Asia", a declarat Tim Koch, analist de carne la consultanța de piață independentă AMI din Germania. "Pe termen scurt, presiunea descendentă a prețurilor este probabilă în Germania, după ce prețul porcilor scade vineri", a spus el. Importurile de porc din China au crescut cu 75% în 2019 și au continuat să crească în 2020.
Interzicerea transporturilor germane ar trebui, prin urmare, să ofere o oportunitate majoră exportatorilor rivali, iar viitorul CME slab de porc a crescut la un nivel maxim de șase luni.
"Cred că vânzările de carne de porc ale Germaniei către China vor fi înlocuite de o serie de alți exportatori, cum ar fi Statele Unite, Spania, Canada și Brazilia. Unii exportatori din UE vor căuta, de asemenea, vânzări suplimentare, cum ar fi Olanda și Danemarca", a declarat analistul Rabobank Justin Sherrard.
Exportatorii americani par deosebit de bine poziționați pentru ridicarea vânzărilor. "Cu întreruperile COVID-19 la sacrificare mai mult sau mai puțin în spatele nostru, SUA ar fi bine poziționate pentru a muta mai mult carne de porc în ultimele patru luni ale anului, indiferent dacă este în China sau pe alte piețe", a declarat Joe Schuele, purtătorul de cuvânt al Federația americană de export de carne, un grup industrial.
Smithfield Foods, cel mai mare producător de carne de porc din SUA, este deținut de WH Group Ltd din China, în timp ce alți actori majori care ar putea beneficia includ JBS SUA și Tyson Foods.
Interzicerea ar trebui să ofere, de asemenea, un impuls transporturilor deja în creștere de carne de porc din Brazilia către China.
În august, Brazilia a vândut 50.700 de tone de carne de porc către China, în creștere cu 168% față de aceeași lună a anului trecut și reprezentând mai mult de jumătate din totalul vânzărilor la export de 98.500 de tone, potrivit ABPA, asociația care reprezintă procesatorii de carne de porc și păsări.
Canada, un alt mare exportator de carne de porc, are spațiu limitat pentru creșterea volumelor cu China, care reprezintă deja aproape jumătate din exporturile de carne de porc din Canada, a declarat Richard Davies, vicepreședinte executiv de vânzări la Olymel lp, unul dintre cei mai mari expeditori de carne de porc din Canada.
Celălalt mare procesator de carne de porc din țară, Maple Leaf Foods, este suspendat de la transportul către China de la fabrica sa din Brandon, Manitoba, după un focar COVID-19 acolo.
Industria UE va spera, totuși, că Spania, Danemarca și Olanda vor câștiga cât mai multe afaceri pentru a preveni excesul de aprovizionare în cadrul blocului comercial. Principalul furnizor chinez Spania ar trebui să vadă o creștere a vânzărilor după interzicerea exporturilor din Germania.