504
Prețurile globale ale produselor lactate au revenit în cea mai recentă licitație Global Dairy Trade, dar rămâne de văzut dacă acesta este începutul unei redresări susținute, se arat[ ]ntr-o analiz[ publicat[ de DairyGlobal.
Primele câștiguri
Prețurile la Global Dairy Trade (GDT) pe 18 aprilie au arătat o creștere de 3,2%, la un preț mediu de 3362 USD per tone. Rezultatele arată primul câștig după 4 scăderi consecutive.
Prețurile internaționale ale laptelui au crescut, în timp ce volumele au scăzut. Au fost vândute în total 22.713 de tone de produse lactate, în scădere cu aproximativ 4,7% față de vânzarea anterioară.
Anterior, cooperativa de produse lactate Fonterra și-a redus prețul prognozat pentru sezonul 2022-2023 pentru laptele de la fermă. Acest lucru scade punctul de mijloc al intervalului de prognoză cu 20 de cenți NZ (12,3 cenți SUA) de la 8,50 USD (5,69 USD) la 8,30 USD (5,55 USD) per kg de substanțe solide de lapte.
Cerere din China
„Cererea din China pentru lapte praf integral nu a revenit încă la nivelurile așteptate”, a spus directorul general Fonterra, Miles Hurrell. „Producția de lapte din emisfera nordică și, prin urmare, stocurile de lapte praf degresat, cresc pe măsură ce se îndreaptă spre spălarea de primăvară.
Având în vedere că acești factori cântăresc cererea, prețurile nu au crescut la nivelurile necesare pentru a susține un preț estimat mai ridicat al laptelui la fermă pentru acest sezon.”
După anunțul Fonterra, prețul laptelui praf degresat a crescut la licitația GDT cu 7%, iar prețul laptelui praf integral a crescut cu 1%. În acest moment, este prea devreme pentru a concluziona dacă acesta este începutul unei recuperări de durată.
Hurrell rămâne pozitiv cu privire la perspectivele pentru sezonul viitor. Fonterra își va împărtăși prețul de deschidere a laptelui pentru perioada 2023-2024, în luna mai.
Odată cu contractarea producției locale de lapte, prețurile produselor lactate din Australia sunt puternice în comparație cu alte țări exportatoare.
Producția de lapte din Australia a scăzut cu 5,3% față de an în februarie, potrivit Dairy Australia. Producția din sezonul până în prezent este acum cu 6,5% în urma comparativă a anului precedent.
Gigantul australian de supermarketuri Coles a anunțat că va achiziționa 2 unități de procesare automată a laptelui de la Saputo Dairy Australia pentru aproximativ 105 milioane USD (70,3 milioane USD). Fiecare unitate are capacitatea de a procesa aproximativ 225 de milioane de litri pe an. În prezent, ele sunt folosite predominant astăzi pentru a procesa laptele de 2L și 3L de marca proprie a lui Coles.
Îmbunătățirea aprovizionării cu lapte
Unitățile de procesare sunt situate în Laverton North (Victoria) și Erskine Park (New South Wales), aproape de centrele de distribuție ale Coles. CEO-ul Coles, Steven Cain, subliniază că aceste facilități vor îmbunătăți aprovizionarea cu lapte și rezistența lanțului de aprovizionare în sectorul produselor lactate pentru gigantul supermarketurilor.
Coles va avea, de asemenea, o capacitate suficientă pentru a facilita oportunități suplimentare de creștere prin inovarea de noi produse.
În 2019, Coles a lansat un model de aprovizionare directă pentru furnizarea de lapte. Aproximativ 90 de fermieri de lactate furnizează lapte direct lui Coles. Se înțelege că Coles a oferit contracte pe termen lung (3-5 ani) cu prețuri la lapte cuprinse între 12 USD (8,03 USD) și 12,50 USD (8,37 USD) per kg de substanțe solide din lapte.
Potrivit unui raport recent al insightSLICE, dimensiunea pieței globale a produselor lactate ecologice a fost estimată la 27,39 miliarde USD în 2022 și se așteaptă să ajungă la 74,34 miliarde USD până în 2032 la o rată anuală de creștere compusă de 10,5%.
Tendințe
Raportul spune că factorii care determină creșterea pieței globale a produselor lactate ecologice sunt cererea consumatorilor pentru opțiuni alimentare mai sănătoase și durabile, o conștientizare tot mai mare a beneficiilor produselor lactate ecologice, extinderea agriculturii ecologice a produselor lactate și sprijinul din partea guvernelor și organizațiilor de certificare. Segmentul laptelui este cel mai mare de pe piața produselor lactate ecologice.
Europa este cea mai mare piață pentru produse lactate ecologice. Mulți consumatori europeni sunt dispuși să plătească o primă pentru alimentele care sunt produse într-o manieră durabilă și ecologică. Mulți consumatori caută alternative la produsele lactate tradiționale.