Ieri, Danone România a organizat un eveniment prilejuit de lansarea unei noi platforme de comunicare, în fapt, o nouă viziune sub care produsele companiei sunt oferite consumatorilor. Gazda evenimentului a fost domnul Dieter Schultz, Președinte al Diviziei Europa de Sud-Est. În cuvântul său, domnul Schultz a detaliat activitatea din România, accentuând faptul că Danone este lider în producția și vânzarea de produse lactate proaspete, vârful vânzărilor fiind deținut, desigur, de iaurturi, acolo unde, practic, unul din două iaurturi consumate în România poartă una dintre mărcile concernului. Totodată, Președintele Diviziei a subliniat nivelul masiv al investițiilor în România (peste 900 de milioane de lei), dar și investițiile în cele două programe de sprijin destinate fermierilor producători de lapte-materie primă, laptele fiind colectat atât de la cele 40 de ferme aflate sub contract, cât și de la 800 de gospodării țărănești care au fost finanțate cu 9 milioane de lei și sprijinite cu 170 de vaci de lapte de mare productivitate, în cadrul programului ”O șansă pentru familia ta”. Nu mai puțin importantă, în cadrul acestui program, este activitatea celor 16 stații mobile de muls, stații care contribuie la colectarea celor 200 de tone de lapte UE Conform, pe zi, lapte care intră imediat în procesare. Tot ieri, Danone și-a deschis din nou porțile secțiilor de procesare, a liniei de ambalare, acolo unde a fost instalat primul robot industrial din industria lactatelor din România, precum și a uriașelor depozite. Însă, dincolo de evenimentul în sine, ni s-a reconfirmat un aspect cu totul special, acela că, Danone susține una dintre cele mai corecte și eficiente relații de comunicare cu presa, fie ea de specialitate, fie generalistă. Facem această afirmație luând în calcul modul absolut corect în care, anul trecut, Danone a înțeles să trateze momentul scandalului aflatoxinei, faptul că managerii firmei nu ezită să își prezinte tehnologia utilizată, dar și faptul că derulează un program educațional în cadrul căruia serii întregi de elevi sau copii de grădiniță vizitează în fiecare săptămână fabrica din Colentina. De fapt, Danone nu face altceva decât să respecte una dintre regulile de bază ale comunicării cu piața, reguli care se bazează pe transparență și încredere. Dovada corectitudinii stă, iată, în faptul că, anul trecut, în plin scandal al laptelui cu aflatoxină, compania franceză a resimțit foarte puțin efectele negative, 90 % dintre consumatorii români înțelegând perfect demersurile firmei, luate tocmai cu scopul de a le asigura de fiecare dată un produs sănătos și hrănitor. Iar, dacă am vorbit despre calitatea produselor, să amintim și faptul că, la succesul acestora contribuie și cei peste 1.000 de specialiști implicați în activitatea de cercetare, grup care a ajuns la performanța de a aduna o bancă de 4.000 de bacterii lactice. Pentru toate cele de mai sus, revista Fabrica de Lapte felicită în mod sincer echipa Danone, aceea care, iată, dă un exemplu despre faptul că, mai presus de orice demers publicitar, primul scop urmărit trebuie să fie cultivarea încrederii pe care consumatorul trebuie să o aibă în produs și brand. Opinăm că, poate, nu ar strica în viitor ca, sub această lumină, spoturile publicitare să conțină și imagini care să sugereze ideea tehnologiei de vârf, aceea a calității laptelui și a deplinei siguranțe alimentare, alături de beneficiile de sănătate și nutriție scoase în evidență cu fiecare campanie. Oricum, Danone se dovedește a fi încă o dată prietenul sincer al consumatorului român. Cât despre noua campanie, să lăsăm mai bine să vorbească pe aceia care au gândit-o:
”Danone lansează „Gustă viața zâmbind”, o nouă platformă de brand
Danone România, cel mai mare producător local de iaurturi, anunță lansarea unei noi platforme de brand: „Gustă viața zâmbind”. Zâmbetul a stat mereu în centrul identității Danone, ca expresie a stării de bine și de sănătate obținute printr-o alimentație echilibrată. „Gustă viața zâmbind” merge un pas mai departe, propunând consumatorilor, prin iaurturile Danone, o filosofie de viață care valorizează micile bucurii și care le reamintește consumatorilor motivele pentru care ar trebui să zâmbească zilnic: cei dragi, sănătatea, optimismul. „Noua platformă „Gustă viața zâmbind” este construită în jurul misiunii Danone de a aduce sănătate prin alimente, prin iaurturi gustoase și de cea mai bună calitate, produse în România, astfel contribuind la o viață mai bună și mai plină de bucurie pentru consumatorii noștri. Alimentația corectă este esențială pentru sănătate, iar prin iaurturile Danone, noi punem la dispoziția consumatorilor o alegere simplă care îi va ajuta să aibă grijă de sănătatea lor. Prioritatea noastră este să oferim produse de cea mai bună calitate, care răspund preferințelor românilor de toate vârstele, folosind expertiza internațională de aproape un secol a Danone și cele mai bune resurse locale. Cumpărăm doar lapte de cea mai bună calitate de la fermierii români și îl procesăm în primele 24 de ore în fabrica noastră din București, care lucrează la cele mai înalte standarde europene de producție. Astfel putem oferi consumatorilor noștri produse care se mențin proaspete mai mult timp, fără să folosim conservanți. Suntem mândri că, după toate eforturile și pasiunea pe care le investim, brandurile noastre au rămas alegerea preferată a consumatorilor din România în toți acești 15 ani de când suntem prezenți pe piața locală. Acest lucru ne permite să continuăm să investim în fabrica noastră din România, în angajații noștri și în fermele partenere. Pe scurt, această abordare întemeiată pe produse sănătoase, un business sănătos, oameni sănătoși și fericiți reprezintă esența noii platforme „Gustă viața zâmbind”, explică Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa de Sud Est. Noua platformă de brand Danone se reflectă la nivel vizual printr-un logo și un slogan nou, în care zâmbetul este elementul central. Campania de comunicare este susținută prin spot TV (click link), o nouă platformă de comunicare online www.gustaviatazambind.ro, un ambalaj nou pentru produsele de bază Danone: Natural, Delicios, Danone de băut, Sana, Lapte bătut și Danone dietetic. Danone Natural și Delicios sunt primele iaurturi produse în fabrica Danone, în anul 1999, după achiziționarea și retehnologizarea fostei fabrici Miorița. Danone a investit peste 300 milioane lei în România, în ultimii 15 ani. La începutul acestui an, Danone a investit jumătate de milion de euro într-o linie automată de transport și paletizare, care include primul robot industrial folosit într-o fabrică de lactate din România. Cele peste 1.000.000 de produse care ies zilnic pe porțile fabricii din București respectă cele mai înalte standarde internaționale de calitate. În laboratorul din incinta fabricii lucrează 20 de specialiști care efectuează zilnic între 1600-1800 de analize pentru a verifica laptele, ingredientele, ambalajele, produsele finale și chiar aerul din secția de ambalare. Danone Romania a implementat standardul cel mai înalt pentru sistemul de management al siguranței alimentare – FSSC 22000. Danone în RomâniaDANONE România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2012 o cifră de afaceri de 506 milioane lei. Compania are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, produse în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Cele mai de succes branduri ale Danone în România sunt Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Traditii și OIKOS.Fabrica Danone din București a produs primele iaurturi locale în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone. De asemenea, compania a produs pentru prima dată în România iaurturi cu fructe în 1999, când a introdus și iaurturile de băut.Compania DANONE România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a înregistrat în 2013 vânzări de peste 20 miliarde EURO. Danone a facut primul pas pe piață încă din 1919, în Barcelona, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecțiile intestinale, care afectau în special copiii. Astazi, divizia de lactate este puternic dedicată misiunii companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni și pune pe piață o gamă variată de produse lactate proaspete gustoase și nutritive în mai mult de 70 de țări în intreaga lume. Cele mai renumite mărci Danone includ produse lactate fermentate cu probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino), iaurturi în stil grecesc și bogate în proteine (Oikos), mărci de răsfăț (Danette) și gamele Danone cu iaurt simplu și cu fructe.”