Oleg Solomitchi, directorul companiei Prodlacta si reprezentantul grupului moldovenesc in Romania, ne-a declarat ca toate datoriile societatii vor fi achitate in 30 de zile, potrivit planului de reorganizare, dar vom prioritiza platile catre fermieri si catre salariati. Firmele din grupul JLC achizitionasera in luna iulie creante in valoare totala de 17,390 de milioane de lei, mai mult de jumatate din totalul de 34,047 milioane lei acceptate la plata. Doua creante faceau parte din categoria celor garantate. O creanta de 12,616 milioane de lei (2,892 milioane de euro) fusese achizitionata de la BCR de catre JLC Germany Gmbh, in timp ce firma JLC Dprint Gmbh a achizitionat creante de 2,612 milioane de lei (circa 579.000 de euro) de la BRD. Pe langa acestea, grupul JLC a achizitionat si o creanta chirografara in valoare de 2,162 milioane de lei. Grupul JLC a propus in planul sau de reorganizare stingerea creantelor prin transformarea acestora in actiuni, precum si acordarea unui imprumut de 18 milioane de lei catre producatorul de lapte din Brasov, care va fi stins tot prin emisiune de actiuni. Banii vor fi folositi pentru stingerea achitarea datoriilor catre ceilalti creditori. In urma acestor operatiuni, grupul JLC va detine 70% din producatorul brasovean de lactate, in timp ce actionarul principal din acest moment – Asociatia Salariatilor si Membrilor Conducerii Prodlacta – va detine doar 13,49% din titluri, in timp ce grecii de la Olympus Dairy ar intra la categoria si altii. La conducerea firmei brasovene ar urma sa fie numit Oleg Solomitchi, care a condus la cresterea afacerilor Tetra Pack Romania de 20 de ori in zece ani. Acesta a fost implicat in ultimii ani in proiectele investitionale ale Prodlacta, ajutand la majorarea capacitatilor acestei companii. Surpriza, in planul propus de moldoveni, Mariana Eftimie nu mai are propus un post de manager sau de consilier. Grupul JLC detine fabrici de lapte in Republica Moldova (JLC si Incomlac), in Ucraina (JLC), in Kazahstan (FoodMaster – Ice Cream Company si JLC Sut). Dorim sa investim in Prodlacta. Am demonstrate seriozitatea noastra investind deja aproape patru milioane de euro. Dorim ca Prodlacta sa devina unul dintre liderii de pe piata lactatelor din Romania in urmatorii trei ani, a precizat sursa citata. Unul dintre primii pasi pe care ii va face societatea dupa preluarea controlului de catre JLC ar fi construirea unui sistem de distributie directa la nivel national, incepand cu Brasov si Bucuresti, dupa care acesta va fi extins in toata tara. Insemnand depozite in toata tara, forta proprie de vanzari cu tot ce inseamna. Consideram ca originea brasoveana a brandului Prodlacta ofera oportunitati remarcabile de promovare, lucru de care ne vom folosi din plin, a mai spus sursa citata. Moldovenii si-au propus sa readuca productia la nivelul maxim din ultimii ani, ceea ce va insemna reangajarea personalului disponibilizat in ultimi ani. In 2007, inainte de aparitia crizei, Prodlacta avea un numar mediu de 468 de angajati, in timp ce la finele anului trecut numarul acestora a scazut la 164, acum numarul acestora injumatatindu-se, potrivit unor informatii din interiorul companiei. Vom continua programul de investitii in fabrica in vederea completarii portofoliului cu produse noi. Unele din aceste produse exista pe piata, dar nu sunt in portofoliul Prodlacta, altele sunt produse pe care le produce JLC in alte tari, dar care nu exista pe piata locala. Vom dezvolta activitatea de inghetata care nu a fost exploatata de Prodlacta in ultimii ani, a mai precizat Solomitchi.