213
Surprinzatoarea declaratie a fost facuta pentru DairyReporter de directorul de comunicare Warren Ackerman, acela care a spus ca vanzarile s-au prabusit pe pietele mentionate, adaugand: In trimestrul 3 al anului 2012, vanzarile totale ale Danone au fost de 5, 257 de miliarde de euro, dar acestea au fost consolidate de cresterile de pe piata Statelor Unite si a Rusiei. In schimb, zona Europei de Sud-Este si cea a Spaniei inregistreaza un colaps. Daca, pentru Europa de Sud-Est avem o situatie stationara, cu o crestere de doar 0, 7 % a vanzarilor, in Spania, ele s-au prabusit, avand un minus de 10 % la vanzari. Situatia se va deteriora si mai mult, mai ales pe pietele din Spania, Italia si Grecia, acolo unde somajul a depasit 25 %, deci, puterea de cumparare a consumatorilor a scazut si ea, dramatic. Pentru a contracara scaderile, Danone este nevoit sa faca reduceri de preturi de pana la 30 %, produsele noastre fiind concurate brutal de lactatele private label.