Rezultatele financiare auditate pentru anul 2023, publicate de curând de Profi, evidențiază o creștere semnificativă a cifrei de afaceri cu 11% față de anul precedent, ajungând la valoarea de 12.9 mld RON, după ce în 2022 a crescut cu 22% față de 2021.
Raportată la o bază mare din 2022, creșterea de 11% nu este puțin, marcând practic un salt de 1.3 mld lei, în concordanță cu o rata anuală de creștere CAGR de 16% pe ultimii 5 ani.
“Asa cum mentionat în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influențat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează și impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei.
Conform standardelor internaționale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează și așadar nu influențează negativ rezultatul net,” declară Andrei Bica, directorul financiar Profi.
“Rezultatul este influențat totodată de modul nostru de finanțare și de creșterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare față de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esential că Profi este o companie sănătoasă, care plătește impozit pe profit.”
Grăitor în acest sens este că în 2023, Profi a deschis și remodelat 160 de magazine dintre care 87 magazine noi - cele mai numeroase din comerțul modern românesc, în timp ce poziția Cash a companiei este extrem de solidă și stabilă, deși în 2023 a rambursat sute de milioane de lei în contul datoriei bancare.
Ceea ce contează pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% față de anul trecut, până la valoarea de 690 de milioane de lei, demonstrând încă o dată că Profi știe să-si crească businessul an de an.
Cu aproape 28.000 de angajați în mai bine de 1.713 magazine proprii si Partener prezente în aproape 850 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. (Foto: Profi)